Günün Tarihi:15 Aralık 2018

 

 

Savaşın masum kalpleri


Suriyelilerin en yoğun yaşadığı 23 İl’den biri olan Sakarya’da uygulanan PICTES projesi masum gözlerin dili, sessiz feryatların sesi oldu. Karaman Geçici Eğitim Merkezi’nde verilen eğitimler ile topluma entegre olan çocuklar bir taraftan eğitim alıyor, bi

Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonlarının Desteklenmesi Projesi  (PICTES) kapsamında 74 Türkçe öğreticisi, bir Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen ile çeşitli sebeplerle eğitim hayatından uzak kalmış öğrencilere verilen eğitim nasıl veriliyor. Öğretmenler ne hissediyor, çocuklar ne anlatıyor. İlimizde hangi okulda, kaç Suriyeli öğrenci var. Çocukların masum zihinlerinde kalan savaşı izleri bize ne mesajlar veriyor. Hepsi ilgiyle okuyacağınız bu yazı dizisinde…

 

Proje Koordinatörleri:

Ali AKILLI

Oğuzhan ÖZKAN

 

Hazırlayan

Ekrem ÜRDÜÇ

 

Başlatılan proje ile ilgili değerlendirme de bulunan Sakarya İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi  Milli Eğitim Bakanlığı ile AB Türkiye Delegasyonu arasında Türkiye’deki Suriyeli Mülteciler için Mali İmkan anlaşması (FRIT) çerçevesinde imzalanan sözleşme ile Suriyeli çocukların Türk Eğitim Sistemine entegrasyonunda Milli Eğitim Bakanlığının faaliyetlerini desteklemeyi amaçlayan bir projedir” dedi.

 

286 öğrenci

Töre, “Suriyelilerin en yoğun yaşadığı ve bu projenin uygulandığı 23 ilden biriyiz. Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonlarının Desteklenmesi Projesi  (PICTES) kapsamında 74 Türkçe öğreticisi ve bir Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen ile çeşitli sebeplerle eğitim hayatından uzak kalmış öğrencilere eğitim veriyoruz. Bu proje ile Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Türkiye’deki eğitime erişimine katkı sağlıyoruz.

Suriyeli çocuklarımızın öğrenim gördüğü Geçici Eğitim Merkezimizde 286 öğrencimiz var. Anasınıfı, ilkokul ve ortaokul kademelerinden oluşan okulumuzda 26 Suriyeli gönüllü öğreticimizle 11 Türkçe öğreticimiz ve bir psikolojik danışman ve rehber öğretmenimiz görev yapıyor” diye konuştu.

 

Akademik gelişimleri

Töre, “Geçici Eğitim Merkezi dışında ayrıca 13 farklı ilçemizde 184 okulumuzda yaklaşık 800 çocuğumuz okul öncesi, ilk, orta, lise kademelerinde eğitim almaktadır.  Suriyeli çocuklarımız okul derslerinin yanı sıra Türkçe dersleri de almaktadır. Bu yavrularımıza ara tatilde ve yaz tatillerinde de telafi eğitimleri vererek onların akademik gelişimlerini destekliyoruz. Okullarımızda sosyal etkinliklerimize dahil ediyoruz.  İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak Proje Koordinasyon ekibimizle sürekli ziyaretler yaparak proje sürecini en etkin şekilde takip ediyoruz” dedi.

 

Sosyal sorumluluk

Töre, “Bizler ayrıca Sakarya Valimizin eşi Sayın Aylin Özer Coş Hanımefendi hamiliğinde Aile Şefkati Projesi ile tüm mülteci, yetim, öksüz, ağır hastalığa yakalanmış yavrularımızla, hükümlü, gazi ve şehit çocuklarına yönelik bir sosyal sorumluluk hareketi başlatıyoruz. Bu kapsamda her bir öğrencimiz için bir öğretmenimizi eğitim koçu olarak belirleyerek yavrumuzun eğitim sistemine entegrasyonunu, akademik, sosyal, kültürel, duygusal gelişimini desteklemiş olacağız. Böyle bir çalışma aynı zamanda bizim inancımızın gereğidir. 

Proje koordinasyon ekibimize, tüm öğretmenlerimize, eğitim yöneticilerimize hassasiyetlerinden ve emeklerinden dolayı çok teşekkür ediyorum.  Suriyeli yavrularımızın gözlerinden öpüyorum.”

 

Günahsız yavrular

‘Duamız; Bomba sesleri yerine çocuk sesleriyle dolup taşan bir Suriye’ görmek istiyoruz diyen Sakarya’daki Merkezin Türkçe Öğreticileri, “Son dakika haberleriyle Suriye deki katliamların ülkemizin nefesini kesmesi, günahsız yavruların masum bedenlerindeki soğukluk, kalplerimize düşen koca bir kor. Bu zalimliğin başkahramanları olmalarına rağmen yayınlanan sözde kınama mesajları ve savaşın bütün acılarıyla devam etmesi. Ülkemizin yardım kampanyaları, sınır kapılarının açılması ve sığınma kamplarının açılması...

Günümüzde yaşanan mülteci sorunu herkes tarafından bilinmektedir. Sınırımızda bulunan Suriye’de iç savaşın artması sivil halkın vatanlarını terk edip can güvenliğini sağlayabilecekleri yerlere göç etmesine sebep olmuştur. Bugüne kadar her zaman mazlumların yanında olan Türkiye, Suriyeli kardeşlerimize kapılarını açmıştır. Ülkemize gelen çocukların eğitim sistemimize entegrasyonunu sağlamak için PİCTES projesi uygulanmaya başlamıştır. Bu proje ile Suriyeli çocukların Türkçe öğrenip Türk okullarında gerekli eğitimi alabilmesi amaçlanmaktadır.”

 

Masum kalplere

“Öğrencilerine kavuşmak için gün sayan emek verip sınav kitaplarıyla boğuşan biz öğretmenler için geçici öğretmenlik başvuru ilanı yayınlanmıştı. Görevi ülkemizin geleceği için özgür düşünen milletine, değerlerine bağlı bizleri muhasır medeniyetler seviyesine çıkaracak vatan evlatları yetiştirmek olan bizler bu ilanla birlikte bir an olsun düşündük. Düşündük ki.. Savaştan çıkmış masum kalplere dokunabilecek miyiz? Düşündük ki.. Onlara yaşadıklarını bir an olsun unutturup kendileri için ülkeleri için yeterli eğitimi verebilecek miyiz? Bütün bu korkular eşliğinde başvuruların onaylanması, mülakat süreci ve akabinde illerin belli olması derken kendimizi seminerlerde bulduk. Orada bize Türkçe öğretirken kullanabileceğimiz teknikler anlatıldı.”

 

Helikopter sesi

“Ama en önemlisi karşımızdaki çocukların yaşamdaki mücadeleleri, maddi ve manevi durumları hissettirilmeye çalışıldı. Seminer süresi boyunca, medyadan takip ettiğimizden daha fazlası, bizzat savaş sahasında bulunmuş hocalarımızdan çocuklara dair anılarını dinledik. Savaş sürecinde Suriye'de bulunan hocamız şu anlattıkları ile dikkatimizi çekmişti: "Derslere başlayacaksınız. Konusu geldiğinde taşıtları anlatacaksınız değil mi? Gemi, tren, vapur, araba, metro... dedi ve bir an sustu. Helikopter ya da uçak. Bunları nasıl anlatacaksınız? Sizin bildiğiniz, hissettiğiniz helikopter sesiyle ona çağrıştırdığı ses aynı değil. Belki gözünün önünde o helikopterden evine, oyun oynadığı sokaklara bombalar yağdırıldı".

 

Çocukları anlamak

“Biz öğretmenler yıllarca çocuk psikolojisi üzerine dersler alır sınavlara gireriz. Ama bu sefer durum farklıydı. Bizi neler bekliyordu acaba? Şüphesiz ki seminerler bize çok katkı sağladı. Ancak göreve başladığımızda kağıt üzerinde olan bilgilerden çok daha fazlasına ihtiyacımız vardı. Maneviyatı çok yüksek, empatiyi çokça kullanmamız gereken bir gönül işiydi bu aslında. Çocukları anlamak en mühim meseleydi.”

 

Düşünmesi çok korkunç

“Düşünün ki diline yabancı olduğunuz bir ülkeye elinizde bir valiziniz ile gitmek zorunda kalıyorsunuz. Belki bir valiz eşya almaya bile zamanınız olmamıştır. Ailenizin, akrabalarınızın büyük kısmını savaşta kaybetmişsiniz, birçok acıya şahitlik etmişsiniz. Düşünmesi çok korkunç. Rabbim kimseyi vatansız bırakmasın. Peki bu insanlar Türkiye’ye gelmeselerdi o harabe şehirlerde ne yapabilirlerdi? Sizce hayata ne kadar süre tutunabilirlerdi?”

 

Sevgimizi eksik etmedik

Göreve başladığımız ilk günler zorlandık elbette. Öğrencilerimiz ürkekti o minicik yüreklere dokunmak kolay olmadı. Çocukları tanımakla başladık işe. Sevgimizi hiç eksik etmedik. İki ülkenin, iki kültürün ortak olan değerlerinden giderek çalışmalar yaptık. Türkçeyi sevdirmeye çalıştık ve bunu başardığımıza inanıyoruz. Öğrencilerimiz istiklal marşımızı ezberliyorlar hatta bunu kendileri istiyorlar. Onlar her “KORKMA” diye başladıklarında ise biz de şunu söylüyoruz: Korkmadan mücadele eden ülkemizin bir başka milletin ayağa kalkması için verdikleri bunca emekte bir parça yardımımız olacaksa ne mutlu bize!  Duamız akan kanın durması, vatan hasreti çeken bu çocukların ülkelerine dönmesi, Suriye’nin yeniden yapılandırılıp yaşanabilir bir hale gelmesidir. Bomba sesleri yerine çocuk sesleriyle dolup taşan bir Suriye..”

(Devam edecek)

17 Mayıs 2017 , Çarşamba Bu haber toplam 784 defa okundu.

Haberin Fotoğrafları

YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın