Günün Tarihi:22 Eylül 2019

Hedef 16 bin öğrenci


Sakarya Gençlik ve Spor İl Müdürü Arif Özsoy, yurt hizmetlerinde Türkiye’ye örnek projeler yaptıklarını, yurtlardaki eğitim faaliyetlerinden 20 binden fazla öğrencinin faydalandığını söyledi.

 

Büyük projeler

Sakarya’daki Kredi Yurtlar Kurumu ve İl Müdürlüğü bünyesindeki yurtlarda barınan öğrenciler için yapılan eğitim faaliyetleri Türkiye’ye damga vurdu. Konuyla ilgili dönem  değerlendirmesi yapan Sakarya Gençlik ve Spor İl Müdürü Arif Özsoy, “Yurt hizmetlerinde Türkiye çapında büyük projelere imza attık.  Mühendishane, Mimarhane, Muallimhane, Hikmethane (İlahiyat-İhtisas Programı) ve Hukukhane projelerimizde, alanının en yetkili isimleriyle öğrencilerimize kurslar verdik. Gençlerimizin yükseköğrenim hayatı boyunca akademik gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla yurt hizmetleri akademi çatısı altında açtığımız kurslara, atölyelere, çınar altı sohbetleri, eğitim seminerleri ve verdiğimiz konferanslara 20 binden fazla öğrenci faydalandı” dedi.

 

Hikmethane

İlahiyat Fakültesi ihtisas öğrencileri için yapılan Hikmethane projesinin amacını açıklaşan Müdür Özsoy, “İlahiyat fakültesinde okuyan öğrencilere yönelik uygulamaya başladığımız projemizdir. Hazırlık sınıflarından itibaren ilahiyat öğrencilerinin daha nitelikli, iletişim becerilerini arttırmış, geçmişi bilerek geleceğe yön verecek kabiliyet ve donanıma sahip,  ülkesi ve dini ile ilgili dertlenen, sorunlara çözüm oluşturma kapasitesi yüksek, proaktif, bilgi birikimini toplumun tüm katmanlarına sade bir şekilde aktarıp onlara liderlik edebilecek, aksiyoner, dünyayı bilen, farklı inanış ve kültürleri araştıran, toplumda  bir problem veya kendi bilgi birikimi ile ilgili konularda lazım olduğu zaman tereddüt etmeden ben varım diyebilecek ilahiyat öğrencileri yetiştirmek amacımızdır” dedi.

 

Hukukhane

Hukukhane  eğitimleri hakkında değerlendirme yapan Özsoy, “Günümüzde dünyanın ferdi ve toplumsal ölçekte hızla savrulduğu adaletsiz ve iki yüzlü hak anlayışına karşı belki de tepki gösterebilecek ve yeni bir yeryüzü adaletini kurgulayabilecek potansiyele sahip, yeryüzünde kalmış olan tek medeniyet tasavvuruna sahip olmanın dayanılmaz ağırlığını taşımaktayız. Bu nedenledir ki; geleceğin adil ve sağduyulu hukukçularını yetiştirmek kaçınılmaz bir görev olarak karşımızda durmaktadır. Böyle bir medeniyetin çocukları olan günümüz genç hukuk neslinin, ayaklarını kökleri çok derinde olan hukuk medeniyeti zemini üzerine bastırarak, geleceğin evrensel nizamını kurma ufku ile donatmak temel amacımızdır” dedi.

 

Mimarhane

Mimarhane projesini özetleyen Özsoy, “Mimarhane, Mimar Sinan Birliği ile Mimari Araştırmalar Enstitüsü tarafından ortaklaşa yürütülen ve İç İşleri Bakanlığı tarafından desteklenen dört yıllık bir kariyer planlama eğitim programıdır. Mimarlık, İç Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı ile Şehir Bölge Planlama öğrencilerine yönelik olarak hazırlanmıştır.

Her yaz ve kış eğitim dönemi boyunca 10’ar haftalık eğitim programından oluşmaktadır.

Mimarhane, öğrencilerin üniversite eğitim programları da göz önünde bulundurularak her hafta cumartesi günleri 4 saatlik bir eğitim programı sunmaktadır” dedi.

 

Uygulamaya yönelik

Özsoy, “Program kapsamında; mimarlık ve mimarlığın etkileşim içinde olduğu çeşitli disiplinler hem felsefik hem de uygulamaya yönelik olarak ele alınarak öğrencilerde mesleki farkındalık oluşması sağlanacaktır. Mesleki tecrübe paylaşımları, çeşitli atölye çalışmaları, teknik geziler ile teknolojik ve mesleki oryantasyon eğitimleri ile öğrencilerin hayatına daha bilinçli geçiş yapmaları hedeflenmiştir” diye konuştu.

 

MUALLİMHANE

Önemsedikleri bir diğer proje olan Muallimhane’nin içeriğini açıklayan Müdür Özsoy, “Bu  projeyle ülkemizin dinamiklerinden, tarihsel ve kültürel referanslarından hareket eden, Anadolu insanının milli ve manevi gerçeklerine göre bir medeniyet algısı taşıyan, evrensel değerler çerçevesinde milli kimlik ve benliğinden taviz vermeyen, öğrencilere öncelikli olarak hakikati öğreten, mesleki bilgisi yüksek, çağın gerektirdiği entelektüel bilgiye sahip, teknolojiyi iyi kullanabilen inovatif düşünülebilen, inisiyatif alabilen proaktif hareket edebilen, etkili iletişim becerisine sahip, sosyal yönden etkili, helal yaşamı prensip edinmiş, empati kurabilen “Sınıfın kapısından bir mabedin kapısından giren gibi giren bir muallim yetiştirmek amaçlanmaktadır” dedi.

 

4 yılın sonunda

Özsoy, Muallimhane’deki eğitim faaliyetleri ile ilgili, “Koçluk eğitimi, ilkyardım, zekâ oyunları, drama, hafıza teknikleri eğitimi, atölye çalışmaları, sınıf yönetimi, materyal oluşturma sanatı, etkili ders işleme teknikleri, hitabet, izcilik gibi derslerle 4 yılın sonunda sertifikasyon sağlanacaktır. Bu derslerin bazılarının ise görüldüğü dönemde resmi sertifikasyonu sağlanacaktır. Öğrencilerimiz 4. yılın sonunda Özel sektörde de Milli Eğitimde de çalışsa her yönüyle yetkin bir öğretmen olarak yetişeceklerdir” şeklinde konuştu.

 

Mühendishane

Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin yararlandığı projeyi de açıklayan Özsoy, “Öğrencilerimizin meslek hayatlarında daha başarılı, fütüvvet geleneğine ve medeniyet tasavvuruna bağlı, aslına ve nesline karşı kendini sorumlu hisseden, çağın gerektirdiği entelektüel bilgiye sahip, dünyada olup bitenleri kritik analitik süzgeçten geçirerek değerlendirme kabiliyetine sahip, sosyal yanı güçlü, dünyayı iyi okuyabilen, sorun çözme odaklı, teknoloji ile barışık inovatif düşünceye sahip, sürekli gelişimi hedef olarak gören, kaliteli hayata ve çalışma prensiplerine sahip, mesleği ile ilgili işleyiş ve stratejileri bilen piyasaya hazır, kişisel kariyer planını yapmış mesleğinin erbabı mühendislerin yetişmesi amacı ile Mimar Sinan Mühendisler Birliğinin ortaklığı ile beraber uygulamaya başladığımız projenin adıdır. Projenin ortaya çıkma gerekçesi olarak sanayinin ar-ge odaklı yetişen mühendis ihtiyacı ve donanımlı teknik eleman ihtiyacını gidermek, öğrencinin meslek kariyerini belirlemede zorluk çekmeleri, danışmanlık türü bir hizmet ihtiyacı doğması ve mesleklerindeki alt dallarda ihtisaslaşamamasıdır” dedi.

 

Yurt kapasiteleri

Özsoy ; “Her şeye rağmen kazanmak için değil, dostluğu ve kardeşliği büyütmek için yurtlarımızda kalan gençler turnuvalarda yarışmaktadır. Bu kapsamda 2017-2018 Eğitim ve Öğretim Döneminde, 35 branşta, 2018-2019 Eğitim ve Öğretim Döneminde ise 24 branşta Yurtlararası Spor Müsabakaları düzenledik. 11 bin 776 olan yurtta kalan öğrenci sayımız, yeni açılacak yurtlarla birlikte 16 binler seviyesine çıkartacağız. Bu sayı ile birlikte, Sakarya’da yurtlarda kalan öğrenciler konusunda pek sıkıntı olmayacak” şeklinde konuştu.

 

22 Temmuz 2019 , Pazartesi Bu haber toplam 686 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU