Günün Tarihi:17 Eylül 2019

Davutoğlu, ‘Sakarya bizi özlemiş’

Eski Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun, Sakarya programı Orman Park'ta gerçekleşen karşılama ile başladı. Sakarya ile ilgili düşüncelerini anlatan Davutoğlu, ‘Biz Sakarya’yı özlemişiz, Sakarya’da bizi” dedi.

Tozlu Cami’de namaz

Orman Park'ta ki ilk durağında eski Başbakan Davutoğlu'nu, AK Parti eski Sakarya Milletvekili Ayhan Sefer Üstün, Ender Serbes, Hüseyin Gürsoy gibi isimlerin yanı sıra çok sayıda destekçisi karşıladı. Kendini karşılayanlar bir süre sohbet eden Davutoğlu ardından Tozlu Cami'nde ikindi namazını kılmak üzere Orman Park’tan ayrıldı. Tozlu Camii’ye geçerken esnaflarla ayak üstü sohbet eden Davutoğlu’nu karşılayanlar arasında AK Parti’de bazı görevlere talip olan isimlerinde olduğu dikkatlerden kaçmadı.

Adı güzel Sakarya

Esnaf ziyaretleri kapsamında cami çıkışından Aynalı Kavak Çarşı’nda gezen Davutoğlu burada gazetecilere konuştu. Davutoğlu, “Adı güzel kendi güzel Sakarya. Sakarya’ya gelmekten çok mutluyum. Sakarya bizin için hem memleketimizin harman şehri, hem gönül coğrafyamızın her bölgesinden vatandaşımızın olduğu güzel bir yer. Hem İstiklal savaşımızın önemli bir mekanı. Sakarya deyince bizim dava olarak temsil edildiğimiz şehir” dedi.

Sakarya’yı özlemişiz

Davutoğlu, “Başbakanken geldim çok ziyaretlerim oldu. Sakarya dostlar platformunun davetlisi olarak geldim. Başbakanlık döneminde Sakarya’ya ilgi gösterdik, her zaman yakından takip ediyoruz. Başlattığımız ve devam eden projeler için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Biz Sakarya’yı özlemişiz, Sakaryalılarda bizi özlemiş. Beni muhabbetle karşıladılar çok teşekkür ediyorum” dedi.

‘Fikirlerimizi söylüyoruz’

Davutoğlu, “Kurmayı düşündüğü parti ile ilgili gazetecilerin sorusuna cevap veren Davutoğlu, “Sosyal ve siyasi hareketler halkın bağrından çıktığında değerli olur. Kapalı kapılar ardından sırça köşklerden çıkan fikirlerin zemini yoktur. Her şeyin zemini bu ülke ve topraklar ve Sakarya’dır. Son dönemde ülkemizin karşı karşıya kaldığı meseleleri konusunda kanatlarımızı ve fikirlerimizi ülkenin her bölgesine giderek anlatıyor, konferanslar veriyoruz. Birçok şehrimizde vatandaş ile bir araya geldik. Hem istişare ediyor, hem kanaatimizi söylüyoruz ve vatandaşlarımızın tansiyonunu, taleplerini anlamaya çalışıyoruz” dedi.

‘Millete borçluyuz’

Davutoğlu, “Yeni arayışlara yönelik bir ihtiyaç var. Bunu toplumda görüyoruz. Bizim için siyaset savunduğumuz değerlerin hayata geçirilmesidir. Ümit ederiz ki bu değerler mevcut siyasi iktidar hayata geçirir. Ama olmayacaksa hepimizin bu memlekete gönülden bağlı insanlar olarak, millete borçlu hisseden insanlar olarak Türkiye’nin çıkışı için neler yapabileceğini konuşmak istiyoruz. Söylediğimiz sözlerin karşılığı olduğunu gördük” şeklinde konuştu.

‘Motivasyonumuz yüksek’

Motivasyonunuz nasıl diye sorulan soru üzerine konuşan Davutoğlu, “Bizim motivasyonumuz hep yüksek. Gittiğimiz her yerde halkımızdan bunu alıyoruz. Motivasyon çok önemli. Halktan geliyorsa daha da önemli” dedi.

‘Üç projeyi takip ediyorum’

Sakarya ile ilgili konuşmaya devam eden Davutoğlu, “Sakarya ile ilgili üç projeyi takip ediyorum. Birisi söz verdiğim için bin yataklı şehir hastanesidir. O konuda benim dönemimde atılması gereken adımlar atıldı, şuana kadar tamamlanması gerekirdi. Seçim kampanyası sözleri iktidara partisi olarak sözüdür. Talep etmek Sakaryalıların hakkıdır. Arkadaşlarımızda takip edecek. İkincisi Adapazarı -Karasu arasındaki 42 kilometrelik demiryolu hattıdır. Maalesef orada bazı süreç içinde arzu edilmeyecek şekilde bazı gelişmeler oldu. Sakarya’nın bu anlamda Karadenize tren yoluyla bağlanması önemli” dedi.

Tank Palet tartışma konusu

Tank Palet Fabrikası ile ilgili görüşü sorulan Davutoğlu, “Tank palet ise hem Sakarya, hem  ülkemiz için önemli. İstiklal savaşı merkezi olan şehirde de milli savunma sanayinin olması en doğal gelişme. Tabi bu stratejik yatırımların özelleştirmeye alınması başlı başına tartışma konusudur. Ayrıca alındığı zaman yabancı yatırım cezp etmesi ve diğer hususlarda gözden geçirilebilir. Teknoloji transferi ve uluslar arası alana açılma gibi. Bütün bunların şeffaf ve savunma sanayimizi güçlendirecek şekilde yapılması lazım. Bu ülkede ve bu ülkede değerlendirmeli, muhafaza edilmeli. Bu anlamda yakından takip edilmesi ve Sakaryalılarının kaanatlerinin göz önünde bulundurularak adım atılması önemlidir” diye konuştu.

Esnaf ziyaretleri

Davutoğlu daha sonra beraberindekiler ile birlikte Uzunçarşı’da esnafları ziyaret etti, vatandaş ile görüştü. Çark Caddesi üzerinden yürüyerek vatandaşı selamlayan Davutoğlu buradan araçla, Serdivan’da bir tesitse ‘Dostlar Platformu’nun konuğu olarak destekçileriyle bir araya geldi.

24 Ağustos 2019 , Cumartesi Bu haber toplam 569 defa okundu.

Haberin Fotoğrafları

YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.