Yapay zekâ... yazısını arkadaşına e-posta gönder

Adınız :
Kimden : Kime :
Mesajınız :

Yapay zekâ...9 Eylül 2019, Pazartesi

Teknik biri değilim. Fakat teknolojinin ticarette kullanılması gerektiğine çok inanırım...

Hele de bu dünyada her ticaret erbabı teknolojiyi kullanmalı. Küçük büyük kim olursa teknolojiyi takip etmeli...

Perakende işletmeleri için e-ticarette yapay zekâ kullanmanın güçlü ve pratik yolları var...

Yapay zekâ, hayatımızın her yönüne kendisini yerleştirmeye başlıyor. 

Yazarkasadan havaalanında gelişmiş güvenlik kontrollerine kadar yapay zekâ artık her yerde kullanılıyor. 

İnsan gibi çalışıp tepki veren akıllı makinelerin üretilmesini vurgulayan bir bilim alanından bahsediyoruz...

Bir bilgisayarın bir makinanın konuşma tanıma, öğrenme, planlama ve problem çözme gibi unsurları çözmek için tasarlandığını düşünün ve bunlar insanların yerini alıyor bazı sektörlerde...

Özellikle her üniversite öğrencisinin her ne bölüm okuyorsa okusun yapay zeka konusunda okuduğu bölümle ilgili bir ilişkisini ortaya çıkarmalıdır. Var biliyorum. Psikoloji okusa da var İşletme okusa da var. Hukuk okusa da var. Mühendislik okusa da var... İnanın buna...

Google ve Microsoft gibi büyük firmalar yeni yapay zekâ girişimlerine büyük miktarda yatırım yapıyorlar...

Ben söylüyorum çocuklarıma, yeğenlerime, dost ve akrabalarımın çocuklarına, tüm gençlere

Yapay zekanın önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük güç olması bekleniyor. 

Google uzmanlaşmış bir yapay zekâ şirketi olan ​​400 milyon dolarlık ​​DeepMind’i geçen senenin başında satın almıştı...

Bu tür bir teknolojinin potansiyel haline geldiğini gösteren örneklerden biri sadece bu...

Facebook, IBM ve Yahoo gibi diğer büyük teknoloji firmaları, yapay zekayı yeni bir iş kaynağı olarak geliştiriyorlar...

Mesela bazı çalışmalara ve araştırmalara göre e-ticaret firmalarında; müşteri etkileşimlerinin %85’inin bir insan olmadan en kısa sürede 2020’de yönetileceği öngörülmektedir. 

Birçok e-ticaret şirketi, müşterilerini daha iyi anlamak, yeni pazarlar üretmek ve gelişmiş bir müşteri deneyimi sağlamak için yapay zekâ formlarını kullanıyor.

Şöyle düşünün bir alışveriş merkezindesiniz aklınıza bir mağazaya uğramak veya bir ürünü aramak var o an onu ya yanınızdaki bir arkadaşınıza söylüyor ya da o an telefonunuzda gitmek istediğiniz mağaza veya benzer ürünleri arattıyorsunuz. Sonra 2-3 dakika geçmeden telefonunuza aradığınız o ürün veya mağaza ile ilgili mesajlar geliyor... 

İşte yapay zeka bu...

Yani makine öğrenimini artıran yapay zekâ yazılımı, bir mesajı hatta artık bir görüntüyü veya videoyu özelliklerini etiketleyerek içeriği otomatik olarak etiketleyen, organize eden ve bulan bir teknoloji... 

Yapay zekâ teknolojisi işletmelere rekabet avantajı sağlar. 

Mesela; Pinterest denen uygulama kullanıcılara herhangi bir fotoğraftaki bir öğeyi çevrimiçi olarak seçmelerini ve daha sonra Pinterest’den resim tanıma yazılımı kullanarak benzer öğeleri bulmalarını sağlıyor...

Mesela bir işletmeniz var pazarlama müdürünüz hatta pazarlama bölüm şeflerimiz var.  Ama bilirim çoğu patron satış ve pazarlamadaki arkadaşların yakın çalışmamasından, bilgi alışverişi yapmamasından rahatsızlık duyar şikayet eder. 

Doğrudur da bu bazı araştırmalara göre pazarlama liderlerinin en az %33’ü satış ekibi tarafından takip edilmiyor. 

Bu, ürününüz veya hizmetinizle ilgilenen nitelikli potansiyel alıcıların oranının düştüğü veya güç kaybettiğiniz anlamı taşır...

Dahası, birçok işletme pazar verisi kullanamıyor; bir şekilde kullanan da yönetilemeyen müşteri verileriyle karşı karşıya... 

Satış döngüsünü artırmak için kullanılabilecek inanılmaz bir hazine ise “yapay zeka”dır...

Mesela; perakende sektörüne daha yakından bakarsak, yüz tanıma diye birşey var biliyorsunuz. Fiziki bir mağaza düşünün içi kameralarla dolu ve bu mağazanın da bir e-ticaret sitesi olduğunu düşünün...

Müşterilerinin yüzlerini tarayarak onları tanıyan ve bu müşterinin fiziksel mağazadaki yaşam süresini yakaladığını düşünün. Neyle ilgilendiğini, belirli bir ürünün yanında önemli bir süre harcadığı gibi bilgileri bir sonraki fiziki veya internet mağaza ziyaretinde kullanılmak üzere sakladığını düşünün ve bu verilerin işlendiğini be ona göre yönlendirme yapıldığını düşünün... İşte yapay zekâ geliştikçe, müşterilerin bilgisayar ekranlarında ve mağaza içi bekleme sürelerine dayalı özel teklifler sunuluyor. 

 

Başka bir deyişle, çok kanallı perakendeciler, müşterilerilerini sıkı takip etme imkanı yakalıyorlar...

Yeni yapay zekâ teknolojisi, e-ticaretle uğraşan işletmeleri, iş zorluklarını çözmek için gerekli zamanlı istihbarat ile birleştiriyor. 

Müşterilerin hayatı TV reklamlarından sosyal medyaya kadar birçok farklı alandan büyük ölçüde etkileniyor. Sorun çözme önerileri hazırlamak ve doğru platformda doğru zamanda tüketicilere ulaşan güçlü bir satış mesajı oluşturmak istiyorsanız, bu durumda yapay zekayı kullanmanız gerekiyor...

 

Evet “kişiselleştirme” satışta çok önemlidir...


 

Yapay zekâ ve makine öğrenme teknolojileri giderek artan ilerlemelerle birlikte, kişiselleştirme seviyeleri hızla büyüyen e-ticaret dünyasında kendini etkili gösteriyor...


 

E-ticaret için yapay zekâ tabanlı kişiselleştirme ise çok kanallı yaklaşımı benimsiyor bu nedenle diyorum ki; ticarette amaç satmak ise evet “insan faktörü” çok önemlidir. Ama bu insanı “yapay zeka” ile de desteklemeliyiz!...


 

İyi haftalar dilerim...