Günün Tarihi:22 Nisan 2018

 

 

Dirençli Kilolara 5 Yöntemle Veda Edin!14 Ocak 2018 , Pazar


Ece Şenol

                                         Dirençli Kilolara 5 Yöntemle Veda Edin!

  Uzun süredir diyet yapıyorsanız ve ideal kilonuza ulaşmak için vermeniz gereken son 3-5 kilonuz bir türlü gitmiyorsa,  duraklama yani ‘plato’ dönemine girmişsiniz demektir. Bu dönemde dirençli kilolarınızdan kurtulmak zor olabilir fakat imkansız değildir. Öncelikle vücutta yağ miktarı azaldığı için kilo verme hızı da yavaşlar bu nedenle pes etmemek ve diyete devam etmek gerekir. Çözümlerine bakacak olursak;

Yediklerinizi not edin;

Farkında olmadan aldığınız sıvı kaloriler veya küçük görünen ama enerjisi yüksek besinler olabilir. Örneğin dışarıda içtiğiniz bir meyve suyu, kremalı bir kahve veya boza gibi içecekler veya kahvenin yanında verilen kurabiye, lokum gibi atıştırmalıklar size farkında olmadan kilo aldırabilir.

Kas yapın;

Ne kadar çok kasınız varsa o kadar fazla yağ yakarsınız. Erkeklerin metabolizmasının kadınlara göre hızlı olmasının nedeni kas kütlelerinin fazla olmasıdır. Eğer daha fazla kalori yakmak istiyorsanız kardiyo ile birlikte ağırlık egzersizlerini de spor programınıza ekleyin.

Stresten kaçının;

Kendinize inanın ve kararlılığınızı kaybetmeyin. Takıldığınız kilolar nasıl yıllar içerisinde geldiyse gitmesi de bir anda olmayacaktır. Dış uyaranlardan ve diyet psikolojisinden mümkün olduğunca uzak durun. Kendinizi motive edecek aktivitelere yönelin. Ve unutmayın ki stresli kişilerde insülin salınımı artar, kan şekeri  düşerek ani acıkmalara neden olur.

Şok diyetlerden uzak durun;

Sürdürebilir diyetler her zaman kesin sonuçlar verir. Uzun süre uygulayamayacağınız bir listeyle son kalan kilolarınızı değil vücudunuzdaki suyu kaybedersiniz. Kaçamak sonrası günü sadece çorba ve salata ile geçirebilirsiniz fakat diyetin baş tacı proteinler  karbonhidratlara göre her zaman daha fazla yağ kaybettirir.

Metabolizmanızı Hızlandırın;

Yağ içeriği düşük bir diyet uyguluyorsanız konstipasyon ( kabızlık) yaşayabilirsiniz, bu da bağırsakların düzenli çalışma hızını etkiler ve metabolizma yavaşlar. Öğünlere mutlaka sebze ve salata ekleyin. Bununla birlikte bol su ve tansiyon problemi yaşamıyorsanız yeşilçay tüketin.

Bu yazı toplam 187 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın

PUAN DURUMU

SAKARYADA HALI YIKAMA SAKARYA HABERLERİ