Günün Tarihi:16 Ekim 2019

Diyette Ara Öğün Şart Mı?25 Ocak 2019 , Cuma


Ece Şenol

Günümüzde ne yazık ki çalışma hayatının verdiği yoğunluk ve stres nedeniyle bireyler gün içindeyemek yemek bir tarafa su içmeye bile fırsat bulamıyorlar.

Yavaş yavaş popülerliğini yitirmeye başlasa da hala devam eden bir beslenme şekli 3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenmek..Peki bu tarz bir beslenme kalıplaşmış diyet efsanelerinden biri mi yoksa sık aralıklarla küçük porsiyonlarda beslenmek gerçekten metabolizmayı hızlandırır mı?

Aslında önemli olan kan şekeri seviyesinde dalgalanma yaratmayacak şeklide beslenmek, kan şekerinin aşırı düşmesini engellemek ve hızlı yememektir. Özellikle insülin direnci olan kişiler hem ana hem ara öğünde rafine karbonhidrattan kaçınmalı, gerekli enerjiyi, vitamin ve minerali en doğru kaynaktan almalıdır.

Yapılan çalışmalarda en çok atlanan öğünün kahvaltı olduğu ortaya çıkmıştır.Sabah uyandınız ve canınız yumurtalı, peynirli ağır bir kahvaltı istemiyor peki ne yapacaksınız?

Uyandığınızda eğer tansiyon probleminiz yoksa 1-2 bardak limonlu su ile güne başlayabilirsiniz. İşe gitmeden 2 tam ceviz ve 2-3 adet gün kurusu sizi bir sonraki öğüne kadar tok tutacaktır.

İş yerinde klasik kahvaltınızın yanında mutlaka kalorisiz dediğimiz yeşillikler bulunmalıdır. Mide hacmini doldurmada en etkili gıdalar bol lifli, vitaminli roka, salatalık, marul gibi besinlerdir.

Sabahla öğle arasında genelde acıkma durumu ortaya çıkmamaktadır. Eğer kan şekerinizin düştüğünü hissederseniz protein içerikli bir ana öğün ( öğle yemeği) yapmalısınız. Kalori saymadan, yavaş yiyerek, bedeninizi dinleyerek masadan çok tok kalkmadan ayrılmalısınız.

Kış aylarında vücudunuzun su kaybetmemesi adına akşam öğününe kadar 1 litre kadar su , bitki çayları ve maden suyu içebilirsiniz. Burada 1 küçük porsiyon taze meyve tüketebilirsiniz.Bu şekilde hem kalori alımını kısıtlayıp kilo verip, hem de vücudu paketli ürünlerden uzaklaştırmış ve temiz beslenmiş olursunuz.

Akşam çok geç saatte olmayacak şekilde (17.00- 18.00 arasında) son öğününüzü yapabilirsiniz. Vitaminli bir kış çorbasıyla başlayıp, zeytinyağlı bir sebze yemeği ve baharatlarla tatlandırdığınız bir yoğurt, ihtiyaca göre tam tahıllı ekmekle günü kapatabilirsiniz.

Gece yeme durumunu ortadan kaldırmak adına kalorisiz zencefilli, tarçınlı çaylarhazırlayabilirsiniz. Unutmayın alışkanlıklar bir anda değişmez fakat sevdiğiniz besinlerle sıkıcı olmayan bir diyet planlarsanız hem kilo verip hem de kas kütlenizi arttırabilirsiniz.

Beslenme kişiye özeldir, kan tahlilleri, kişinin rahatsızlıkları ve yaşam şekli bilinmeden beslenme programı oluşturmak doğru değildir. Hekim ve diyetisyen eşliğinde spor destekli kilo verme şekli en sağlıklısıdır.

Dyt. Ece Şenol

 

Bu yazı toplam 1647 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU