Günün Tarihi:19 Ekim 2017

 

 

Gebelik Döneminde Yaşanan Ödem Ve Reflü5 Ağustos 2017 , Cumartesi


Özden Kaçar

Gebelik Döneminde Yaşanan Ödem Ve Reflü

Anne adaylarının sorunsuz bir gebelik dönemi yaşaması tüm ailenin temennisi.. Bebeğin sağlığını koruması, anne adaylarının doğuma kadar olan süreci sağlıklı, stresten uzak geçirmesi hem bebek için hem anne için oldukça önemli. Beslenme programında yapılan düzenlemelerle bu dönemi sorunsuz atlatmak mümkün!

Gebeliğin sonlarına doğru ödem ve reflüşikayetiartar. Tamamen biyolojik bir süreç olan bu durum kan hacminin artması, hormonların ve uterustaki basıncın artmasına bağlı olarak oluşur.  Anne adayları gebeliğin son 3 ayına girdiklerinde belli başlı beslenme noktalarına dikkat ettiklerinde bu rahatsızlıkların şiddeti azalır.

Reflüşikayeti olan anne adayları;

·         Sıvı gıdaların miktarını küçültmeli ve yemeklerle birlikte fazla sıvı alımından kaçınmalı.

·         Yemekten en az 2 saat sonrasında yatar pozisyona geçmeli, eğer anne yemek yiyip hemen uyumaya karar verirse başı bedeninden daha yukarda kalacak pozisyonda uyku moduna geçmeli.

·         Yağlı, baharatlı, soslu, kızartma tarzı gıdalardan uzak durulmalı.

·         Çorba gibi sulu yemekleri 1 kepçe kadar içmeli, porsiyonları bölerek tüketmeli.

·         Süt ve portakalın reflüye iyi geldiği algısı vardır. Tam aksine süt ve portakal tüketildikten yaklaşık bir saat sonra anne adayının mide rahatsızlığı tekrarlar. Tüketimde aşırıya kaçmamak oldukça önemlidir.

·         Yemeklerle birlikte su tüketimi yerine yemekten yarım saat önce-sonra su tüketilmeli.

·         Mide yanması şikayeti olan anneler asitli gıdaları tercih etmekten kaçınmalı.

Ödem şikayeti olan anne adayları;

·         Tuz tüketimini sınırlandırmalı, gebeliğin sonlarına doğru yemekleri tuzsuz tercih etmeli.

·         Salamura, konserve, turşu tüketiminden kaçınmalı.

·         Maden suyu tüketiyorsa günde 1 tane tercih etmeli ve sodyum oranının düşük olmasına dikkat etmeli.

·         Besin etiketi okumalı ve yediği yiyeceklerde ki sodyum oranı hakkında bilgi sahibi olmalı.

·         Hareket etmeli. Oturur pozisyonda çok kalan annelerde ödem oluşur. Fakat aşırı miktarda hareket edildiğinde de vücutta ödem oluşur. Anne adaylarının gün içinde 1 saatlik orta tempolu yürüyüşler yapması yeterlidir.

 

Bu yazı toplam 251 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama



 


 

 

 

altın

PUAN DURUMU

SAKARYADA HALI YIKAMA SAKARYA HABERLERİ