Günün Tarihi:18 Ekim 2017

 

 

RAMAZAN’DA KABIZLIĞA DİKKAT!17 Haziran 2017 , Cumartesi


Özden Kaçar

Ramazan boyunca yemek yenilen sürenin 6 saat gibi kısa bir zaman dilimini kapsaması, diğer günlere kıyasla çok daha az hareket edilmesi, yeterince lif tüketimi olmaması ve en önemlisi yeterli su içilmemesi karşısında kabızlık kaçınılmaz olur. Günde 3 kere veya 3 günde 1 kere dışkılamak normaldir. Süreç daha uzun zaman dilimini kapsarsa erkenden önlem almak gerekir. Oruç tutmaya başladığınız zamanlarda kabızlığın şiddeti daha az olurken zaman ilerledikçe durum çok daha zor hale gelebilir.

10 adımda kabızlıkla baş edebilirsiniz!

·         Orucunuzu 1 su bardağı ılık su ardından 1 su bardağı daha soğuk su ile açın ve 1 adet hurma veya kayısı tercih edin.

·         Çorba içerek yemek yemeye başlayın. Uzun süre bir şey yemediğiniz için barsaklarınızdan gıdaların geçişine yardımcı olun.

·         Öğünlerde mutlaka tam tahıllı ekmek,  zeytin yağlı sebze yemeği, salata yemeye özen gösterin. Salatalarınıza her bir kase boyutuna 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı ilave etmeyi ihmal etmeyin.

·         Pilav veya makarna tercih ederseniz bulgur pilavı ya da tam buğday makarna tercih edin. Sebzelerle içeriğini zenginleştirmeye çalışın.

·         Aralıklı zamanlarda olmak şartıyla en az 2 litre su içmeye dikkat edin. Ramazan boyunca 3 litre su içebilmeniz oldukça fayda sağlayacaktır.

·         İftardan 2-3  saat sonra bir ara öğün yapın. Ara öğün tercihinizi dut, incir, kayısı, kiraz, şeftali gibi lifli ve sulu meyvelerden yana tercih edebilirsiniz.

·         Sağlıklı yağlardan destek alın. İftardan sonra veya sahurda 1 avuç kadar ceviz, badem, fındık gibi sağlıklı yağlardan tüketmeye çalışın. Sağlıklı yağlar uzun süre tok tuttuğu için sahurda tercih etmeye çalışın.

·         Probiyotik gıdalardan destek almaya özen gösterin. İftarda miktarında aşırıya kaçmadığınız turşu yiyebilirsiniz. Sahurda veya iftardan sonraki ara öğününüzde 1 su bardağı kefir tüketmeniz barsak hareketliliğiniz, barsak sağlığınız için oldukça faydalı olacaktır. Dilerseniz probiyotikleri dışardan takviye olarak da almanız mümkün.

·         İftardan 2-3 saat sonra ara öğün yapmadan önce spor yapmanız vücudunuzu harekete geçirecektir. Spor yapmıyorsanız haftada en az 150 dakika yürüyüş yapmaya özen gösterin.

·         Sahurda  4 yemek kaşığı kadar yulaf ezmesi yiyerek hem uzun süre tok kalabilir hem de kabızlık sorununuzu çözmeye yardımcı olabilirsiniz. Yulaf ezmesini yumurta ile omlet yaparak veya evde mayaladığınız kaymaksız yoğurtla tüketebilirsiniz.

 

Bu yazı toplam 245 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama



 


 

 

 

altın

PUAN DURUMU

SAKARYADA HALI YIKAMA SAKARYA HABERLERİ