Günün Tarihi:19 Ekim 2018

 

 

Ramazanda Kilo Almamak İçin13 Mayıs 2018 , Pazar


Ece Şenol

Ramazanda Kilo Almamak İçin Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan ayının gelmesiyle normalde beslenmemiz 3-4 öğün iken 2 öğüne düşer, uzun süreler aç kalınır ve metabolizma bir miktar yavaşlar. Eğer herhangi bir rahatsızlığınız yoksa oruç sağlıklıdır, fakat yine de beslenme konusunda çok dikkatli olunmalıdır. Kilo vermek için aç kalmamak veya iftarda gereğinden fazla miktarda yemek yememek gerekir. Amacımız her zaman yeterli ve dengeli beslenme olmalıdır. Ramazanda uygulanması gereken beslenme önerilerine bakacak olursak;

Çay ve kahveyi azaltın: İftardan hemen sonra çay ve kahve içmek, öğünle birlikte alınan demirin emilimini azaltır, fazla çay içmek ise diüretik etki yaratarak böbreklerden su atılmasına neden olur.

Yemekleri yavaş yiyin: İftarda önce hafif bir çorbayla öğüne başlayıp, 10-15 dakika bekledikten sonra ana yemeğe geçmelisiniz.  Her lokmayı en az 15-20 kez çiğneyip, yemeği ağzınıza attıktan sonra çatalı bırakıp çiğnemeye devam etmelisiniz.  Yemek masasında 20 dakikadan az kalmamalısınız.

Sahuru atlamayın: Aç kalarak oruç tutmak metabolizmayı yavaşlatır. Sahurda yumurta, peynir gibi kaliteli proteinlerle tam tahıllı ekmek, ceviz gibi sağlıklı alternatifler tercih edebilirsiniz.

Proteinli beslenin: İftarda karbonhidratı yüksek hamur işi, şerbetli tatlı gibi besinlerden kaçınmalısınız,et tercih ederken az yağlı kırmızı et, hindi veya derisiz tavuk eti tercih edebilirsiniz. Mutlaka haftada 2-3 gün kurubaklagillerden faydalanmalısınız. Bunun yanı sıra yoğurt, ayran veya cacık her gün mutlaka menünüzde yer almalıdır.

Meyveyi ara öğünde tüketin: İftardan hemen sonra tüketilen meyve, porsiyonu ayarlanmadığında vücutta yağ olarak depolanır. Özellikle ramazanda tüketilen hurma, şekeri çok yüksek bir meyvedir. Diyabet hastalarının kontrollü yemesi gerekir. Yemekten 1.5-2 saat sonra ara öğün olarak taze meyve tercih etmek hem kan glukozunu  dengeli yükseltir hem de kilo alımını engeller.

Yürüyüş yapın: İftardan 1.5-2 saat sonra yapılan tempolu yürüyüşler, metabolizmanın yavaşlamasını önleyerek kilo kaybına yardımcıdır. Kronik rahatsızlığı olanlar( diyabet, tansiyon, kolesterol..)  kişiye özel egzersiz programıyla ilgili  mutlaka bir uzmandan yardım almalıdır.

ecesenol@adamedica.com

 

Bu yazı toplam 217 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın