Günün Tarihi:17 Haziran 2019

Tok Tutan Gıdalarla Tanışın28 Ekim 2018 , Pazar


Özden Kaçar

Tok tutan besinler hepimiz için ayrı önem taşıyor. Peki hangi besinler bizi tok tutar ya da bir besin nasıl tok tutar hiç merak ettiniz mi?

Gıdaların içerisinde bulunan protein, lif, posa, yağ miktarı tok tutmada etkili etmenlerden. Gıdanın içerisinde bulunan oranlar değiştikçe tokluk süreleri de değişiklik gösterir. Bu sebeple bazı besinler bizi uzun süre tok tutarken bazıları erkenden acıktırıyor. Örneğin basit karbonhidrat olarak nitelendirilen şeker ve şeker içeren gıdalar erken acıkmaya sebep olurken tam tahıllı bir dilim ekmek tüketmek çok daha uzun süre tokluk sağlıyor.

Bu gıdalar toklukta çok etkili!

Hayatınıza basit karbonhidratların yanı sıra kompleks karbonhidratları ekleyin. Pirinç yerine bulgur, beyaz ekmek yerine tam buğday veya çavdar ekmeği ekleyin. Meyveyi sıkma tercih etmek yerine kabuklu haliyle lifli şekilde tüketin.

Protein grubu gıdalardan kırmızı et, tavuk veya hindi eti ve balık tokluk sürenizi etkileyen etmenlerden. Et grubu gıda sınıfına giren tam protein kaynağı yumurta ise 36 saate kadar tok tutma garantisi sağlayan besinlerden. Benzer şekilde protein içeriği ile göz dolduran peynir çeşitleri de et grubu besinlerden ve uzun süre tok tutmaya yardımcı!

Lifli gıdalar hem sindirim sistemi dostu hem de tok tutmaya yardımcı gıdalardan.. Lif içeriği yüksek olan tahıllar, sebzeler ve meyveler 2-4 saate kadar tok tutuyor. Gün içinde toplamda  5-6 porsiyon kadar mevsiminde meyve ve sebze tüketmek oldukça önemli!

Tok tutan tarif!

Öğle yemeği ile akşam yemeği arasında hepimizde hafiften bir açlık hissi oluşur. Bu saatlerde bir şey tüketmezsek akşam yemeğinde kendimizi kontrol edemez şekilde bulabiliriz. Alternatif olması için vereceğim tarifi denediğinizde akşam yemeğinde daha az yemek yediğinizi gözlemleyeceksiniz!

1 su bardağı kaymaksız yoğurdun içerisine 2 yemek kaşığı sade yulaf ezmesini ilave edin. 1 porsiyon taze meyveyi yıkayıp dilimledikten sonra karışıma ilave edip 2 tam ceviz içi ve toz tarçınla tokluk süresini uzatırken tatlı ihtiyacınızı da bastırın. Yanında 1 fincan şekersiz türk kahvesi veya yeşil çay tercih edebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun!

 

 

 

Bu yazı toplam 306 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama