Günün Tarihi:23 Haziran 2018

 

 

Treni getirmek zor mu?11 Haziran 2018 , Pazartesi


Gülşah Silo

AK Parti gibi tek başına iktidar olan bir parti için Adapazarı İstanbul arası çalışan Adapazarı-Haydarpaşa Ekspresi olarak bilinen Ada Treni’ni şehirdeki gara getirmek bu kadar zor mu?

 İşin aslına bakarsınız hiç düşünülmeden Türkiye şartları ele alınmadan çıkarılan bir kanun sonrasında bu sıkıntıyı yıllardır çekiyoruz.

Kanun Hükmündeki Kararname ile düzeltilebilecek bir iş için yıllardır ‘Eşeği yokuşa sürer’ gibi çırpınıp duruyoruz.

Adapazarı Ekspresi’nin mevcut Gar binasına yani şehir merkezine gelmesine herkes razı…

Bunda sıkıntı yok. Şehrin Büyükşehir Belediye Başkanı, STK’lar, iş, esnaf, işçi, memur kesimi ve halkın hemen hemen hepsi bu fikirde birleşmiş durumdalar.

Peki sorun nerede? Sorun Ulaştırma Bakanlığı’nın Türkiye şartlarını düşünmeden Ankara’da makamda oturan bey efendilerin hazırladığı kanunu incelemeden meclise sunup kabul ettirilmesini sağlamak.

Bu kanun ile hemzemin geçitlere düzen getirildi. Araya mesafe konuldu. Ama Sakarya gibi şehri ikiye bölen tren yolları için çalışma yapılmadı.

Hızlı tren inşası nedeniyle 3,5 yıl çalışmayan trene yönelik bir çalışma yapılmadı. Tren çalışmaya başlayınca geçit sorunu ortaya çıktı ve şehri ikiye bölen tren yolundaki hemzemin geçitlerin bir çoğunun kapatılması gündeme geldi.

Sadece 1. geçide bir alt geçit yapımı gündeme geldi. O da gecekondu gibi yapılmak istenen şehir tarafından benimsenmeyecek bir projeydi.

Sonuçta benimsenmedi ve tren şimdi Mithatpaşa’dan kalkıyor.

Bu iş sakız gibi uzayıp gidiyor. Tek başına iktidar olan AK Parti’nin Ulaştırma Bakanlığı treni yer altına alınmasına pahalı proje diye sıcak bakmadı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu’da hemzemin geçitler kapandığında trafik sorununun daha da büyüyeceğini düşünerek bunu kabul etmiyor.

Yani ortada küçük bir sorun var ama Ulaştırma Bakanlığı bir türlü çözümden yana gözükmeyince olan Sakaryalı’ya oluyor.

Zamanında karşılıklı 17 sefer yapan trenin Sakarya’ya bir zararı yoktu. Geçitler kapatılır tren geçer trafik bir müddet sonra normale dönerdi.

Yine böyle olabilir. Yeter ki düşünülmeden çıkarılan hemzemin geçitlere yönelik kanunda bir değişim yaşansın bu iş olur da biter bile…

Peki bu olmayınca, ne oluyor?

Sorun büyüyor muhalefetin diline düşüyor… Demokrasi Meydanı’nda konuşan Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanı Adayı Muharrem İnce, bu sorunu gündeme getiriyor ve Cumhurbaşkanı olması halinde trenin Gar’a geleceğini söylüyor.

Şimdi treni Sakarya’ya getirmenin tam zamanı… Ne yapıp edip bu treni işini çözün… Sakaryalı eskisinden daha hızlı ve modern olan tren ile Arifiye’ye Sapanca’ya, Derbent’e, İzmit’e, Derince’ye, Yarımca’ya, Gebze’ye, Kartal, Pendik ve hat açılınca Haydarpaşa hatta deniz altından geçecek hat ile karşıya kadar ulaşsın…

Hadi bakalım Sayın Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan top sizde…

 

Bu yazı toplam 156 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın

PUAN DURUMU

SAKARYADA HALI YIKAMA SAKARYA HABERLERİ