Günün Tarihi:24 Haziran 2019

Vücudumuzdaki Yağlar Nasıl Yanar?19 Ekim 2018 , Cuma


Özden Kaçar

Diyet yapılan süreçte başarılı sonuca ulaşmada en önemli kriter yağdan kilo vermiş olmak. Peki yağdan nasıl kilo verilir? Gerçekten yağlar kasa, kaslar yağa döner mi? Aslında hayır. Vücudun yağ kütlesinin azalması düzenli, sağlıklı beslenme ve vücudun oksijenden maksimum düzeyde faydalanmasıyla mümkün.

Vücudun oksijenden faydalanması yaşa, cinsiyete, aktiviteye göre farklılık gösterir.  Aynı zamanda oksijenin vücuttaki kaslar tarafından kullanılması kişinin kilosuna göre farklılık gösterir. Yapılan egzersiz yoğunluğu arttıkça kullanılan oksijen miktarı artar. Bunun yanı sıra yapılan araştırmalara göre  erkeklerin doğadaki oksijenden faydalanma oranı kadınlara göre çok daha fazla.. Çünkü kadınların doğası gereği vücutlarındaki yağ oranı erkeklere kıyasla çok daha fazla olurken kas oranı oldukça azdır.

Sisteme göz atacak olursak, oksijen vücutta enerji metabolizmasına katılarak solunum sonucu yıkıma uğrar. Orta düzeyde yapılacak egzersiz sayesinde vücudun oksijenden maksimum faydalanma kapasitesi artarak metabolizmaya ekstra katkı sağlayacağı bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Bu sayede vücut dolaşımı dengeye girer ve kişinin dolaşım bozukluğuna, kalp hastalığına yakalanma ihtimali azalır.

Tüm bunların yanı sıra vücudumuzda kahverengi ve beyaz yağ dokusu bulunmaktadır.  Beyaz yağ dokusu hiç aktivite yapmayan bireylerde daha fazla bulunan ve yağlanmaya sebep olan doku çeşididir. Kahverengi yağ dokusu, içerisinde enerji metabolizmasında görevli olan mitokondri miktarının daha fazla olduğu, düzenli olarak egzersiz yapan kişilerde daha fazla görülen doku çeşididir. Kahverengi yağ dokusu, özelliği sayesinde, vücudun daha fazla oksijenli solunum yapmasını sağlayarak yağ yakmasına ve enerji harcamasına olanak sağlar.

Kahverengi Yağ Dokusu Nasıl Artar?

Kişilerde kahverengi yağ dokusunu artırmanın iki şekli vardır. Birincisi soğuğa maruz kalmak iken ikincisi düzenli olarak egzersiz yapmaktır. Özellikle aerobik egzersiz türünün uygun şiddet ve nabız aralığında yapılması sonucu vücudun oksijenden faydalanma kapasitesi yani kahverengi yağ dokusu miktarı artış gösterir. Böylelikle egzersiz sonrasında bile kişinin nabzı hızlanarak daha fazla kalori harcamasını sağlar. Egzersizler belli bir düzende yapılmaya devam ettikçe gün içinde harcanan enerji miktarı da artmaya devam eder. Örnek verecek olursak spor yapan biri ile spor yapmayan birine gün içerisinde hiç aktivite yapmayarak yaktığı kalori miktarları kadar diyet verildiğinde her iki kişide de aynı oranda kilo kaybı görülmesi beklenirken spor yapan kişide, açık havada düzenli yapılan egzersiz  sayesinde, vücudun kullandığı oksijen kapasitesi artar ve daha fazla kilo kaybı görülür.

 

 

Bu yazı toplam 324 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama