Günün Tarihi:20 Eylül 2019

YGS 2019 Sonuçları Yorumu23 Temmuz 2019 , Salı


Seyfi Yücel

Geride kalan üç haftalık yazımda LGS’nın (Liseye Geçiş Sınavı), milli eğitim bakanlığı tarafından yayımlanan sonuç raporunu Türkiye geneli ve Sakarya ili sonuçlarını özet tablo ve grafiklerle analiz etmeye çalıştık. Geçtiğimiz hafta içinde de liseden üniversiteye geçiş sınavının sonuçları açıklandı. Şu günlerde öğrencilerimiz, velilerimiz, okullarımızın rehberlik servisleri tercih işlemlerini yapmak üzere tatlı telaş içinde. Öğrencilerimiz tüm öğrencilikleri boyunca döktükleri terin karşılığına göre puanlarına uygun bir yüksekokul veya fakülteye yerleşecekler. Tüm öğrencilerimizin geleceğinin aydınlık olması dileğimle her zaman söylediğimiz, “üniversite her şey değildir” sözünü de tekrar hatırlatmak istiyorum.

***

Öğrencilerimiz tercih aşamasındayken madalyonun diğer tarafı da her yıl ösym tarafından açıklanan sonuç raporlarına bakmamız gerekiyor. Başta milli eğitim bakanlığımız olmak üzere eğitimin tüm paydaşları her yıl ayrıntılı olarak yayımlanan sonuç raporunu ayrıntılı incelemek, analizlerini çıkarmak; çıkan analiz sonuçlarına göre tedbirler alması gerekiyor. Tıpkı bir hekimin kan tahlili, röntgen, mr vb. sonuçlarını değerlendirerek hastanın teşhisini koyup, tedavi yöntemlerini belirlemesi gibi. Bu analizler yapılıyor mu? Üzgünüm ama nerdeyse her ilde, ilçede, okulda sadece sınav koşusunda birincileri haber yapıp geride kalanlar üzerinde çalışma yapılmadığını görüyoruz.

***

Ösym’in sunduğu 2019 YGS Raporu’nun ana başlıklarını okuyucularımızın bilgisine sunmak istiyorum:

 

Türk Dili ve Edebiyatı: 24 soru sorulmuş, öğrencilerimiz doğru cevaplandırma ortalaması 4,743 olduğunu görüyoruz. TDE dersinde doğru cevaplandırma ortalaması % 20 civarında. Kendi dilini edebiyatını bilmeyen; ana dilinde bir metni okuyup anlamayan bir toplunun başka alanlarda başarı olması mümkün değildir.

***

Tarih-1:10 soruda 1,614; Tarih-2:11 soruda 1,465. Doğru cevaplandırma ortalamasının % 15 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Geçmişini bilmeyen bir toplumun bugününü, geleceğini anlaması; oluşabilecek tehlikeleri sezmesi beklenemez.

***

Coğrafya-1:6 soruda 2,271; Coğrafya-2:11  soruda 2,856. Coğrafya dersi sorularının da cevaplandırma ortalamasının yaklaşık % 25-30 bandında olduğunu söyleyebiliriz. Sınav sonuç analizine göre öğrencilerimizin yaşadığı coğrafya konusunda bilgiye sahip olmadıkları görülüyor.

***

Felsefe Grubu:12 soruda 2,017 ortalamayla doğru cevaplandırma oranı yaklaşık % 20 ve altında olduğunu söyleyebiliriz. Felsefe insanların çevresindeki olan bitenin nedenini, niçin ini sormasını öğretir. Sorgulamayı bilmeyen bireyler, toplumlar başkaları tarafından kolayca kandırılabilir.

***

Matematik:40 soruda 3,923 doğru ortalamasıyla yaklaşık % 10’a karşılık geliyor. Başından sonuna kadar tüm eğitim kademelerimizde matematik sorunlu olduğunu görüyoruz. Türk toplumuna matematik öğretilemiyor. Oysa ki, “Türk milleti zekidir, çalışkandır…” Öyleyse matematik öğretme yönteminde ciddi hata var demektir. Matematik bilmeyen bir toplumun fen bilimlerinde gelişmesi mümkün değildir. Tüm fen bilimlerinin temeli matematiktir. Soyut düşünme becerisi, matematik düşme yetisi olmayan toplumlar sosyal bilimlerde de gelişemez.

***

Fizik:14 soruda 0,467; doğru cevaplandırma oranı % 1’in altında, yüzde yarım bile değil. Bu neyin sonucu? Matematik bilmeyen bir toplumun fizik biliminde başarılı olması beklenemez. Fizik bilmeyen bir toplum mühendislik alanlarında gelişemez; köprü, baraj, makine, uzay teknolojisi vb. alanlarda kendi başına üretim yapması beklenemez.

***

Kimya:13 soruda 1,669; doğru cevaplandırma oranı kabaca % 10’un biraz üzerinde diyebiliriz. Madenlerin işlenmesi, yeni ürünler ortaya çıkarılarak kullanıma hazır hale getirilmesi kimya bilimiyle ilgili. Topraklarınızdan çok zengin madenler çıktığını varsayalım; toplum olarak kimya alanında yeterli insan kaynağınız, teknolojiniz olmadığı sürece hiçbir ekonomik değer ifade etmeyecektir.

***

Biyoloji:13 soruda 1,669; yaklaşık % 10’un biraz üzerine karşılık geliyor. Biyoloji altyapısı iyi olan toplumlarda tıp, genetik, modern tarım teknolojileri çok ileri olur. Örneğin İsrail, Hollanda, Şili, ABD gibi…

***

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: 6 soruda 2,098; yaklaşık % 35-40 gibi doğru cevap ortalamasıyla en yüksek orana sahip diyebiliriz. Gönül istiyor ki insanlarımız inandığı dinin sorularına daha yüksek oranda cevap verebilsin. İnandığı dinin temel bilgisine sahip olmayan toplumlarda fetö benzeri yapılanmalar din görünümü altında toplumu başka mecralara sürükleyebiliyor.

***

Sonuç olarak bir eğitimci kimliğimle söyleyebilirim ki; eğitimimiz sistemimizin sağlığında ciddi sorunlar gözüküyor. Toplum olarak, eğitimin paydaşları olarak biran önce eğitim sistemimizi sorunlarını gidermeliyiz…

 

 

 

 

Bu yazı toplam 262 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU