Günün Tarihi:18 Kasım 2018

 

 

Zayıflama Diyetlerinin Vazgeçilmezi Yaz Meyveleri22 Temmuz 2018 , Pazar


Ece Şenol

Hava sıcaklığının arttığı şu günlerde vücudumuzda terlemeyle birlikte sıvı ve mineral kayıpları oluşur. Dolayısıyla kış aylarına göre vücudun sıvı gereksinimi büyük oranda artar. Bu ihtiyacı öncelikle bol su içerek, sonra su oranı yüksek ,vitamin, mineral ve diyet lifi içeren yaz meyveleriyle karşılayabiliriz.

Beslenme rehberlerine bakacak olursak; günde 5 porsiyon meyve-sebze tüketenlerin, hiç tüketmeyenlere oranla ölüm ve hastalık sıklığı büyük ölçüde azalmaktadır. Bunun yanında meyveler midede uzun süre kalarak tokluk hissi sağlar ve kilo korumada etkilidir.

Beslenme programlarında hangi meyveler ne sıklıkta yer almalı konusuna gelecek olursak;

Gün içinde ana veya ara öğünlerde 2-3 porsiyon C vitamini, potasyum ve liften zengin taze meyve tüketmek hem sindirim sistemi hem de bağışıklık sistemi için yeterli olacaktır.

Fakat meyve içeriğinde fruktoz yani meyve şekeri barındırdığından aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır. Gece geç saatlerde ve gereğinden fazla meyve tüketmek bel çevresinde yağlanma oluşumuna neden olabilir.

Yazın en sık tüketilen meyveler arasında çilek, erik, şeftali, armut ve karpuz yer alır.

Çilek; İyi bir antioksidan, kanser önleyici ve hücre koruyucudur. Aynı zamanda C vitamini, fosfor içerir. 12 adet çilek 1 porsiyon meyveye eşdeğerdir.

Erik; Kolesterol düşürücüdür. Metabolizmayı hızlandırır ve toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar.

Armut; Sindirim sistemi sorunu yaşayanlar için olmazsa olmazdır. İçerdiği posa sayesinde kabızlığı önler ve vücudun su ihtiyacını karşılar.

Şeftali; Potasyum ve magnezyum kaynağıdır, tansiyonu dengeler, sinir sistemini koruyucudur.

Karpuz; % 90’ ı sudur. Yüksek likopen ve C vitamini içerir. Glisemik indeksi yüksektir bu nedenle bir protein kaynağıyla (ayran, yoğurt, kefir) birlikte tüketilmelidir.

Bu yazı toplam 1116 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın