Günün Tarihi:28 Kasım 2020

Fırsatı kaçırma


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, katma değerli servis aboneliğine ilişkin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yapılan düzenlemeyle, abone tarafından onay verildiğinin ispatlanması sorumluluğunun işletmeciye verildiğin

Önlem alındı

Yürürlüğe giren düzenleme ile istek dışı abonelikte ücret iade edilecek. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunca (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayı olmaksızın istek dışı aboneliğinin gerçekleştirildiği "katma değerli servislerle”  ilgili mağduriyetleri önlemek amacıyla getirilen onay zorunluluğu uygulamaya konulacak. BTK, tüketicilerden çok sayıda şikâyetin geldiği katma değerli servislere abonelikler konusunda uygulanacak usul ve esasları belirledi. Abonesi olunan işletmecinin faturasına yansıyan tüm katma değerli elektronik haberleşme hizmetlerini kapsayacak şekilde hazırlanan düzenlemeyle tüketici onayı olmaksızın bu ürünlerin satın alınmasının önüne geçildi.

Onaysız işlem yok

Düzenlemeye göre, web, WAP, SMS ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına ilişkin aboneden onay alınacak. Üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerde yaşanan sorunlara ilişkin tüketicilerin şikâyetini ileteceği bir muhatap bulamamasının önüne geçmek amacıyla hizmet ücretinin tahsilatına aracılık eden işletmeciye sorumluluk yükleniyor. Tüketicilerin cep telefonlarına gelen reklam sayfasını veya mesajını hizmeti satın almadan kapatamadığı yönündeki şikâyetlerine ilişkin de düzenleme yapıldı. Tüketicilerin, hizmeti satın almak istemediğini kolayca iletebilmesine yönelik işletmeciye yükümlülük getirildi.

Kayıt altına alınacak

Abonenin hattının katma değerli hizmetlere açılıp kapatılmasına yönelik talebi, işletmeciler tarafından kayıt altına alınacak. Katma değerli hizmetlerle ilgili sorunları büyük ölçüde çözeceği belirtilen düzenleme, yürürlüğe girecek. Abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek. Hizmet koşullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete ilişkin bilgiler, abonenin doğru bilgilenmesini sağlayacak ve dikkatini çekecek şekilde sunulacak.

Aboneliklere ücretsiz iptal

 Bu hizmetlere ilişkin mevcut aboneliklerini sona erdirmek isterlerse bu talep mobil işletmeciler tarafından asgari kısa mesajla (SMS) tüm işletmeciler tarafından ücretsiz ve basit bir yöntemle gerçekleştirilecek. Katma değerli hizmet aboneliklerine ilişkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere ilişkin abonelik işlemlerinde ve tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya ilişkin işlemler ücretsiz sağlanacak. 

3 Temmuz 2017 , Pazartesi Bu haber toplam 836 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU