Günün Tarihi:26 Şubat 2021

‘Karasu’ya 4 fabrika kuracağız’


Sakarya’nın BMC’nin geleceğini belirleyeceğini ifade eden BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, “ Sakarya yerli otomobil heyecanı yaşıyor, ancak Karasu’ya kurulacak olan savunma sanayi stratejik üssü, milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak bu şehre. BMC’de10 bin işçi çalışacak ve tahmini cirosu 10 milyar dolar olacak” dedi.

Otomotivde vizyon

Müstakil Sanayici İş Adamları Derneği tarafından düzenlenen “Otomotivde Vizyonumuz MadeInTurkey” toplantısına Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik, Vali İrfan Balkanlıoğlu, BMC Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, AK Parti İl Başkanı Fevzi Kılıç, SAÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, SATSO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kösemusul,MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Osman Özdemirilçe belediye başkanları, işadamları ve üniversite öğrencileri katıldı.

 

Varlık mücadelesi

Kur’an-ı Kerim tilaveti okunması ile başlayan programda konuşan MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Osman Özdemir iktisadi kalkınmanın birinci adımının sanayileşmeden geçtiğini belirterek, “Sanayileşme bir varlık ve yokluk mücadelesi olarak görülmelidir. İktisadi alanda dünya üzerinde söz sahibi olmaktır. Otomotiv sektörler arasında lokomotif görevi gören, küresel ticaretten en fazla pay alan bir sektördür” dedi.

 

En uygun il

Yerli otomobil için Sakarya’nın coğrafi konumu itibari ile en uygun il olduğunun da altını çizen Özdemir, “Yerli otomobil üretiminde; gerek konumu, gerek insan gücü ve yan sanayisi ile Sakarya ön plana çıkmaktadır. İhracatın olmazsa olmazlarından olan liman Karasu ilçemizde faaliyete geçmiştir. İlimiz ülkemizin önemli otomobil firmalarına da ev sahipliği yapmaktadır. Otomobil yan sanayinde ciddi bir altyapıya sahiptir” şeklinde konuştu.

 

Yerli oto heyecanı

Özdemir’in ardından kürsüye çıkan Vali İrfan Balkanlıoğlu ise, Sakarya’da ‘yerli otomobil’ denince büyük bir heyecan yaşandığını belirterek, “ İnsanlarımız yerli otomobilin Sakarya’da yapılmasına talip. Konumu ile zaten otomotiv sektörüne yabancı değil. Yapısı ve dokusuyla, yan sanayisi ile bu işe talip olanlara ciddi rakip durumunda. Bizde bunun altyapı çalışmalarını yapıyoruz. Ferizli bölgesinde bir OSB hazır. Yer bedava gelin burada yapın diyecek kadar bu işi istiyoruz. İstanbul’a yakınlığının yanında, büyük bir limanı var. Yan sanayisi ve bu konuda yetişmiş insan gücü, Avrupa pazarlama noktalarına yakınlığı ile bu işi için en uygun yer diye düşünüyoruz. Allaha çok şükür yetişmiş insan gücümüz var. Yerli otomobilin üretim üssü kesinlikle Sakarya olmalı” dedi.

 

‘Vizyonları var’

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Sakarya Milletvekili Hasan Ali Çelik de, milli bir marka için yola çıkıldığını ileri sürerek, “ Bunun için 5 girişimci bir araya geldi. Yani Yerli otomobili yapacak 5 babayiğit. Bunlardan birisi BMC. BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak aramızda. Bunun yanında ülkemizin en büyük şirketlerinden olan Turkcell, Zorlu Grup, İnan Kıraç Grup ve Anadolu Endüstri Grubu bu iş için bir araya geldi.  Bu ortakların memleketimize çok büyük yatırımları, gelecek vadeden çok önemli vizyonları var. Bakalığımızın takip ettiği bu proje, artık Türkiye’ye kazandırma için rayına girdi. 2021 yılı itibari ile dünya ticaretine konu olacak bir otomobilin üretilmesine başlanacak” dedi.

 

Oturum yapıldı

Konuşmaların ardından oturuma geçildi. Oturum Moderatörlüğünü MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu BaşkanıOsman Özdemir yaparken, BMC Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak ve Okan Üniv. Enerji Sistemler Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nejat Tuncay konuşmacı olarak yer aldı.

 

10 milyon dolar ciro

Oturumun ilk konuşmasını gerçekleştiren ve Sakarya’nın sahibi olduğu BMC’nin geleceğini belirleyecek il olacağını söyleyen Ethem Sancak, “ Biliyorsunuz ki savunma sanayi stratejik üssünü BMC Sakarya’da inşa etme kararı aldı. Karasu’da devletimizin de desteği ve teşviki ile büyük bir stratejik sanayi üssü kurmaya karar verildi. Sakaryalı girişimciler ve vatandaşlar milli araba. Ama Karasu’ya kurulacak olan savunma sanayi stratejik üssü, milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak bu şehre. Birkere oluşturacağı ciro itibari ile milli arabanın 10 yılda, 20 yılda getireceği ciroyu, bu sanayi üssü en fazla 5 yılda Sakarya’da üretecek. Sadece BMC’de çalışacak insan sayısı 10 binin üzerinde olacak. Muhtemel ciro da 10 milyar dolar civarında olacak. Bu Sakarya Karasu’da olacak. Sakarya bu göre kendisini hazırlamalıdır” dedi.

 

Altay Tankı

Altay takına da talip olduklarını hatırlatan Sancak, “En geç bir ay içinde bu ihaleyi inşallah biz alacağız. En şanslı grup biziz. Altay Tankı’nda 27 bin parça var. Bir Altay Tankı 27 bin parçadan oluşuyor. Biz bu parçanın tamamının sizler tarafından üretilmesini istiyoruz.  Şimdi kendi alanında dünya markası olan Kirpi’yi üretiyoruz. Kirpi yüzde yüz bir Türk markasıdır. Bu Kirpi 6 bin küsur parçadan oluşuyor. Biz istiyoruz ki bu parçaları da yan sanayideki tedarikçilerimizden alalım” şeklinde konuştu.

 

150 yıllık rüya

Sakarya’da Türkiye’nin 150 yıllık rüyasını da hayata geçireceklerini belirten Ethem Sancak, “Otomotiv sanayinin temel yapı taşı motor ve şanzımandır. Ağır Sanayi Müsteşarlığımız geçen yıl milli otomobil için 400 ile bin 500 beygir arası motor yapımı için ihale açtı. 60 ayda süre verdi. Bu ihaleyi BMC kazandı.  70’ i yabancı 200’ ün üzerinde bilim adamımız bunun üzerine çalışıyor. Biz bunu 36 ayda bitirmeyi ve motor gücünü ise 5 bin beygire kadar çıkarmayı hedefledik. Bu motorların seri üretim merkezide Sakarya olacak” ifadelerini kullandı.

 

Tren fabrikası

Sakarya’da aynı zamanda hızlı tren ve vagon fabrikası da kuracaklarını dile getiren Sancak, “Sakarya’da ciddi bir savunma sanayi yatırımı var ve bu yatırım otomobil üzerinde çok ciddi bir Pazar. Bir İpekyolu projesi var. Bu yeniden canlandırılıyor. Bu İpekyolu’nda biz hızlı tren istasyonu olacağız. Bu trenin fabrikaları burada olacak. Bir dünya markası ile bir hızlı tren ve vagonları üretim fabrikası kuracağız. Buda en az yerli otomobil kadar önemli. Bununla birlikte Sakarya’ya 4 fabrika kurmuş olacağız. Asya’daki 40 ülkeyede buradaki fabrikadan ihracat yapacağız. Şirketimiz sadece bu alana 35 milyar avro yatırım yapacak” dedi.

 

‘Hedef çok büyük’

Yerli otomobil için şirket kurulacağını belirten Sancak, “Mart ayının sonuna doğru yerli otomobil için şirket kurulmuş olacak. Şuanda hazırlıkları 10-20 yıllık planlamalar yapılıyor. Bu Türkiye’nin uluslararasıalanda bayrak göstermesi anlamında. Bu sadece araba yapmak anlamında değil, bilgi teknolojileri konusunda bu sektörde Türkiye kendini göstermiş olacak. Yeni bir endüstriyel çağ başlıyor. Bu marka ile Türkiye bu alanda iddialı olacak. Türk kimliği ile global bir markanın doğuşuna ön ayak olacağız. Hedefimiz çok büyük” şeklinde konuştu.

 

‘Sakarya’yı isterim’

Toyota’yı Adapazarı’nın Dünya markası yaptığını da söyleyen Sancak, “ Adapazarı’na gelene kadar Toyota Dünya markası değildi. Türk otomotiv işçisinin yarattığı bir harikadır Toyota” dedi. Bu sözleri üzerine Moderatörün yerli otonun Sakarya’dan başlaması fikrini sorması sonrasında ise Sancak, “ Bana sorarlarsa ben Sakarya’yı isterim. Sakarya lehine lobi yaparım çünkü benim her şeyim Sakarya’da” ifadelerini kullandı. Sancak ayrıca tarım arazilerine fabrika yapılmasını da kesinlikle doğru bulmadığını söyledi.

Elektrik çağı

Okan Üniversitesi Enerji Sistemler Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nejat Tuncayise elektrik motoru tasarımı konularına hakim bir kişi olduğunu ileri sürerek başladığı konuşmasında yerli otomobilin elektrikli olmasının büyük avantaj olacağını söyledi.  Prof.Dr. Tuncay, “Hem asgari, hem sivil araçlarda millinin giderek değeri artıyor. Yüzde yüz yerli bir şirketin çok daha hızlı rekabetçi hale geldiğini görenlerden, inananlardan biriyim. Elektrikli araç çağı geldi ve hızla değişim yaşanacak. Önce dizel sivil sektörden çekilecek gibi görünüyor. Benzinli motorlu araçların 2040’lara kadar devam edeceği inancındayım” dedi. 

4 Şubat 2018 , Pazar Bu haber toplam 2334 defa okundu.

Haberin Fotoğrafları

YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU