Günün Tarihi:24 Ocak 2021

Yabancı öğrencilerin durumu konuşuldu


Sakarya temel eğitim ve ortaöğretim seviyesinde okula giden 2 bin 65 Suriyeli öğrenci için değerlendirme toplantısı yapıldı.

Türkçe öğreticileri

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürü ve Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PICTES) İl Koordinatörü Yakup Çakmak’ın başkanlığında, Proje İl Koordinasyon Ekibi (İKE) üyeleri Ali Akıllı ve Murat Eker, proje kapsamında görev yapan Geçici Süreli Türkçe Öğreticileri, Suriyeli Gönüllü Eğiticiler ve Suriyeli çocukların öğrenim gördüğü Okul İdarecileri ile Karaman Geçici Eğitim Merkezi toplantı salonunda genel değerlendirme ve bilgilendirme toplantısı yapıldı.

 

PİKTES 2 projesi

İl Koordinasyon Ekibi üyesi Ali Akıllı yaptığı sunumda Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi (PİCTES) kapsamında İlimizde yapılan çalışmalarla ilgili olarak genel değerlendirme yaptı ve yeni imzalanan PİKTES 2 Projesi hakkında bilgi paylaşımında bulundu.

 

İnsani görev

Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürü Yakup Çakmak konuşmasında, “İnsanın en önemli özelliklerinden birisi de eğitilebilen bir varlık olmasıdır. İnsanın bu özelliğinin geliştirilmesi eğitim hakkının olmasına bağlıdır. Anayasamızda da, hiçbir kimsenin eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamayacağı ifade edilmektedir. Dolayısıyla ülkemizde bulunan yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim öğretim faaliyetlerine katılımları hem yasal hem de insani bir görevdir” dedi.

 

Yanlış algıya

Çakmak, “Ülkemiz insanlarının genel karakteristik yapısının en önemli özelliklerinden olan misafirperverliğin en güzel örneklerini İlimizde yaşamaktayız. Eğitim camiası olarak bir bütün halinde, inancımız ve kültürümüzün gereği, İlimizde bulunan yabancı misafirlerimize hiçbir yanlış algıya meydan vermeden, elimizden gelen her türlü katkıyı sağlamaya devam edeceğiz. Çanakkale Şehitliklerindeki mezar taşlarına bakıldığında aramızda bulunan misafirlerimizin hiç de yabancı olmadıkları görülecektir. Ayrıca hiçbir çocuğun ebeveynini ve doğacağı coğrafyayı seçme şansı olmadığı gerçeğini de unutmamamız gerekir. Entegrasyonun sağlıklı bir şekilde sağlanabilmesi için tüm paydaşlara sorumluluk ve görev düşmektedir” dedi.

 

Öğrenci sayıları

Çakmak, “İlimiz genelinde, temel eğitim ve ortaöğretimde 2 bin 65 Suriyeli, 3 bin139 Iraklı ve 40 farklı ülkeden 666 olmak üzere toplam 5 bin 870 yabancı öğrenci bulunmaktadır. Bunların 176’sı Karaman Geçici Eğitim Merkezi (GEM)’nde olmak üzere 2835’i Adapazarı, 92’si Arifiye, 675’i Erenler ve 804’ü Serdivan olmak üzere 4406’sı dört merkez ilçemizde, 1464’ü ise kalan diğer 12 ilçemizdeki muhtelif okullarımızda eğitim-öğretim görmektedir. İlimizdeki yabancı öğrenciler genelde okullarımıza homojen şekilde dağılmışlardır. Sadece bir iki okulumuzda bölgesel şartlar gereği yoğunlaşma söz konusu olmuştur. Rakamlarda görüldüğü gibi en çok yabancı öğrenci sayısı Iraklılardan oluşmaktadır” dedi.

 

Mali Yardım programı

Çakmak, “2016 yılından bu yana devam eden ve Avrupa Birliği fonları tarafından finanse edilen Pictes Projesi, İlimizin de yer aldığı Suriyelilerin en yoğun olduğu 23 ilde uygulanıyor. Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi, Milli Eğitim Bakanlığı ile AB Türkiye Delegasyonu arasında Türkiye’deki Mülteciler için Mali Yardım Programı anlaşması (FRIT) çerçevesinde imzalanan sözleşme ile Suriyeli çocukların Türk Eğitim Sistemine entegrasyonunda Milli Eğitim Bakanlığının faaliyetlerini desteklemeyi ve Türkiye’deki eğitime erişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan bir projedir” dedi.

 

Öğretici sayıları

Çakmak, “Bu kapsamda ilimizde 45 Türkçe Öğreticisi ve 2 rehber danışman istihdam edilmiştir. Aynı zamanda BM tarafından finanse edilen 26 Suriyeli Gönüllü Eğitici de Karaman Geçici Eğitim Merkezinde ve muhtelif okullarımızda istihdam edilmektedir. 12 ilçede 100’den fazla okulda yaklaşık 2.000 Suriyeli öğrenciye Türkçe eğitimleri veriyoruz. Savaş travması yaşayan, ailesini, tanıdıklarını savaşta kaybeden ve zorunlu göçe maruz kalmış çocuklarımıza bireysel ve grup rehberlik çalışmaları ile psikolojik destek sağlıyoruz” diye konuştu.  

 

Mali finansman

Çakmak, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi 2 yılı geride bıraktı. Aynı projenin devamı niteliğinde 3 yıllık yeni bir proje imzalandı. Yeni projede Türkçe eğitiminin yanı sıra okul öncesi eğitimi ve mesleki eğitim alanında da çalışmalar yürütülecek.  Yukarıda zikrettiğimiz tüm bu çalışmaların mali finansmanı, Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz düzeyinde projelendirilmek suretiyle BM (Unicef, IOM) ve AB proje fonlarınca sağlanmaktadır. Ayrıca İlimiz genelindeki yabancı uyruklu yetişkinlere yönelik olarak halk eğitimi merkezlerimizce açılan mesleki, kişisel gelişim, okuma yazma, dil vb. muhtelif kurslarda 4 bin 585 kursiyerin katılımı sağlanmış olup 2 bin 266’sı sertifikalandırılmıştır” dedi.

 

Çözüm önerileri

Toplantı soru cevap şeklinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin görüşülmesinin ardından Şube Müdürü Yakup Çakmak’ın, emeği geçen İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri bünyesinde görev yapan tüm personel ve öğretmenler başta olmak üzere tüm eğitim camiası çalışanlarına katkılarından dolayı teşekkür konuşmasıyla sona erdi. 

21 Ocak 2019 , Pazartesi Bu haber toplam 596 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU