Günün Tarihi:6 Nisan 2020

‘TÜVASAŞ son kaledir’


Türk Ulaşım-Sen Sakarya Şube Başkanı Ali Azem Fındık, TÜVASAŞ’ın statüsünü değişmemesi için çalışma yapacaklarını belirtti.

Belli olmadı

TÜVASAŞ’ın Genel Müdürlük statüsünü kaybedeceğini belirten Türk Ulaşım-Sen Sakarya Şube Başkanı Ali Azem Fındık, “TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ tek çatı altında birleştirilerek TÜRASAŞ adını almıştır. TÜRASAŞ’ın ticaret siciline kaydolacağı tarih itibariyle TÜVASAŞ, genel müdürlük statüsünü kaybedecektir ancak, TÜVASAŞ’ın statüsünün ne olacağı henüz belli olmamıştır. Türk Ulaşım Sendikası olarak TÜVASAŞ’ın statü kaybetmesini kabullenmemiz mümkün değildir! Bu mücadelemizi her platformda sürdürdük ve sürdüreceğiz” ifadelerine yer verildi.

 

İlk 500’te

Fındık, “1986 yılında TÜVASAŞ müesseseden anonim şirkete dönüştürülürken gerekçe olarak, hantal yapıdan kurtulup, genel müdürlüğün Ankara’da olmasından dolayı karar mekanizmalarının yavaş çalışmasının önüne geçilerek, özel sektör mantığı ile çalışması düşünülmüştü. TÜVASAŞ’ın anonim şirket olması üzerinden 34 yıl geçti. Şirket bu zaman içinde çok büyük yatırımlar ve üretimler gerçekleştirerek devasa bir şirket haline gelmiş ve Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasında yerini alırken, sektöründeki birinciliğini korumuştur” dedi.

 

Milli tren

Fındık, “TÜVASAŞ’ın 2019 yılı cirosu 409 milyon TL’dir. TÜVASAŞ yerli ve milli üretim hedefinin gerçekleştirilmesi doğrultusunda 8 bin m² kapalı alanda, tamamen robotik kaynak ve işleme tezgâhlarına sahip bir alüminyum gövde üretim fabrikası, 6 bin m²’lik alüminyum gövdeli araçları kumlama tesisi ve yarı otomatik boyama tesisi, alüminyum gövdeli araçların montaj atölyesi kurmuştur. Bununla birlikte, ileri teknoloji ürünü boji şasisinin üretimine de başlamış ve toplamda yaklaşık 100 milyon TL’lik yatırım yapmıştır. Alüminyum Gövdeli Milli Tren üretimi kapsamında yüksek teknolojili demiryolu araçlarını üretecek bir merkez haline dönüşmüş ve 3,2 milyar TL’lik sipariş almıştır” dedi.

 

Motivasyon bozacak

Fındık, “Milli Tren’in raya inmesine ramak kalmışken ve Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin altyapı çalışması tamamlanmak üzereyken böyle bir karar alınıp kurumumuzun genel müdürlük statüsünü kaybetmesine sebep olunarak ne yapılmak istenmektedir? Acele çıkan bu kararın amacı nedir? Bu karar; Milli Tren çalışmaları büyük bir hızla devam ederken çalışanların motivasyonunu bozmayacak mıdır? Milli Tren’in raylara inmesini geciktirmeyecek midir? İstihdamı zorlaştırmayacak mıdır? Sakarya’nın TÜVASAŞ’tan aldığı payı azaltmayacak mıdır? TÜVASAŞ’ın ödediği vergiyi, Sakarya’dan Ankara’ya taşımayacak mıdır? Bölge ekonomisini etkilemeyecek midir? TÜVASAŞ adına daha fazla olumsuz sonucun oluşmaması için siyasiler başta olmak üzere sivil toplum örgütleri ve tüm Sakaryalılara büyük görev düşmektedir. Unutulmamalıdır ki; TÜVASAŞ, siyaset üstüdür. TÜVASAŞ, Sakarya’nın ve Sakaryalının geleceğidir. TÜVASAŞ, Sakarya’nın son kalesidir” dedi.

 

16 Mart 2020 , Pazartesi Bu haber toplam 4987 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU