Günün Tarihi:4 Temmuz 2020

Milli gururumuz raylarda


TÜVASAŞ’da üretilen Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli treni dün fabrika testleri için raylara indirildi.

Bakanlar katıldı

Yerli ve milli kaynaklarla tasarım ve üretimi tamamlanan Milli Elektrikli Tren Seti'nin fabrika testleri dün gerçekleştirilen törenle TÜVASAŞ’da başladı. Trenin fabrika testleri için raylara indirilme törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank katıldı.

 

Tören yapıldı

Vagon Sanayi Anonim Şirketi'nin (TÜVASAŞ) fabrikasında yapılan törene iki bakanın yanı sıra Vali Çetin Oktay Kaldırım, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz, AK Parti Sakarya Milletvekilleri Çiğdem Erdoğan Atabek, Kenan Sofuoğlu ve Recep Uncuoğlu, MHP Grup Başkanvekili ve Sakarya Milletvekili Levent Bülbül, Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, AK Parti İl Başkanı Yunus Tever, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, TÜVASAŞ Genel Müdürü İlhan Kocaarslan, belediye başkanları ve işçiler katıldı.

 

Görevi tamamladık

Milli trenin tanıtım filmi ile başlayan programın açılış konuşmasını TÜVASAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. İlhan Kocaarslan yaptı. Kocaarslan, “Biz yapamayız, bize yaptırmazlar denilen o yanlış ve hatalı düşünce yapısı maalesef ülkemizde bütün sektörlerde vardı. Bizim demir yolu sektörümüzde de bize bunları söylediler. Biz bu hatalı düşünce yapısının zincirlerini kırdık, TÜVASAŞ olarak verilen görevi başarıyla tamamladık” dedi.

 

Bayram günüdür

Kocaarslan, “Bugün demir yolu sektörümüzün bayram günüdür, bayramınız kutlu olsun. TÜVASAŞ hem kendisi hem de ülkemiz için demir yolu sektöründe bir çağı kapatarak yeni bir çağ açmıştır. Trenimiz testlere hazır haldedir. Bize imkansız yapamazsınız dediler, bizde yapılana kadar her şeyin imkansız olacağını söyledik. Bize akıl verdiler, bizi eleştirdiler, çamur attılar ve bizde yapamayanlar çamur atar, az bilenler akıl verir ama bilenler işi yapar dedik, TÜVASAŞ olarak bu işi bildiğimizi söyledik ve yaptık. Tarihinde devrim niteliğindedir bu tren seti. 2021 yılında da diğer hızlı trenimiz raylarımıza inecektir” diye konuştu.

 

Millileşme hamlesi

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun ise yaptığı konuşmada, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada demir yolları standartlarını belirleyen ülkeler arasındaki yerini aldığını söyledi. Uygun, modern demir yolu işletmeciliğinde önemli mesafe aldıklarını aktararak, "Son 17 yılda hükümetlerimiz demir yollarına yaklaşık 750 milyar Türk lirası yatırım yapmıştır. Bu yatırımlardan biri de milli tren projemizdir. TCDD öncülüğünde bağlı ortaklılıklarımızla beraber kararlılıkla yürütülerek fabrika test aşamasına getirdiğimiz proje, bundan 70 yıl önce vagon tamir atölyesiyle başlatılan millileşme hamlesinin bir sonucudur” dedi.

 

Önemli sonuçlar

Uygun, yüzde 100 milli üretimi desteklemek amacıyla kamu kuruluşları, özel sektör ve üniversiteler ile iş birliklerine önem verdiklerini vurgulayarak, "Bu kapsamında TÜBİTAK ile TCDD arasında Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü kurulması için iş birliği protokolünü imzalayarak hayata geçirdik. Demir yolu geleceğimize yönelik attığımız bu adımların, kısa ve uzun vadede çok önemli sonuçlarını göreceğimize inancım tamdır" diye konuştu.

 

Ar-Ge çalışmaları

TCDD'nin, Ar-Ge faaliyetlerini uzun dönem planlarıyla gelecek teknolojiyi kapsayacak inovatif çalışmalar içerisinde gerçekleştirdiğini aktaran Uygun, “Bu faaliyetlerin odak noktasında akıllı, otonom, dijitalleşmiş, çevre dostu, hafif malzeme teknolojileri bulunmaktadır. Sadece araç teknolojilerinde değil, yönetim sürecine yönelik dijitalleşme çalışmaları, demir yolunu oluşturan sanat yapıları, istasyonlar, altyapı-üstyapı elemanları, sinyalizasyon ve demir yolu emniyet teknolojileri için yenlikçi çalışmalarımız devam etmektedir" dedi.

 

Şahitlik ediyoruz

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz da testin hayırlı uğurlu olmasını dileyerek, "TÜVASAŞ, Sakarya ve Türkiye için çok önemli bir yer. Burası Sakarya'mızın sosyolojisine de ekonomisine de siyasetine de çok önemli katkılar yapmıştır. Bugün de milli trenimizin testlerine şahitlik edeceğiz. Ne kadar gururlansak azdır. Rabbime hamd ediyorum" ifadelerini kullandı.

 

Canla başla çalıştılar

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ise, Türkiye’nin tarihi bir gün yaşandığını söyledi. Türkiye'nin Milli Teknoloji Hamlesi yolunda katettiği mesafenin bir nişanesi olan milli elektrikli treninin fabrika testlerine başlandığını aktaran Varank, şubat ayındaki ziyaretinde trenin teste hazır hale gelmesi için mühendislerin, emekçilerin nasıl canla başla çalıştıklarına bizzat şahit olduğunu anlattı.

 

Yol testleri Ağustos’ta

Varank, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sürecine rağmen TÜVASAŞ'ın emekçilerinin tüm önlemlerini alıp gece gündüz demeden çalışmaya devam ettiğini dile getirerek, "O gayret sayesinde trenimiz mayıs sonunda raylara indi, hamdolsun bugün itibarıyla da fabrika testlerine başlanıyor. Fabrika testlerinin ardından ağustos sonunda yol testlerine geçilecek" dedi.

 

Uygun maliyetle

Milli elektrikli trenin her açıdan bir gurur tablosu olduğuna işaret eden Varank, "Geçen sene devreye alınan alüminyum gövde üretim, boyama ve kumlama tesisleri sayesinde bugün bu seviyeye gelebilmiş durumdayız. Şehirlerarası seyahate uygun tasarlanan bu tren, ithal edilen emsallerine göre yüzde 20 daha uygun maliyetle üretilebiliyor. Fakat daha da önemlisi, bizi ziyadesiyle mutlu eden husus, ulaşılan yüksek yerlilik oranı. Tedarikçilerle birlikte muazzam bir sinerji yakalanmış durumda. Evet, nihai ürün elbette çok kıymetli. Ama bu ürünle birlikte gelişen üretim ekosistemi ve Türkiye'nin kazandığı yeni kabiliyetler belki nihai üründen çok daha kıymetli" ifadelerini kullandı.

 

Yerli firmalar

Trenin beyni olarak nitelendirebilecek cer sistemi ile tren kontrol ve izleme sisteminin ASELSAN'la birlikte gerçekleştirildiğini aktaran Varank, "Böylelikle ilk defa kritik bir alt sistem, donanım, yazılım ve algoritma içeriğiyle birlikte yerli sanayi tarafından geliştirilmiş oldu. İklimlendirme sisteminden boji şaselerine, iç giydirme ve aydınlatma sistemlerinden vakum tuvalet sistemlerine kadar 30'un üzerindeki bileşen yerli firmalarımızdan tedarik edildi. İşte bu sayede prototip sette yerlilik oranı yüzde 60 oldu. İnşallah seri üretimle birlikte bu oranı yüzde 80'e çıkarmak mümkün olacak" dedi.

 

Küresel Pazar

Bakan Varank, dünyada raylı sistemler sektörünün yıllık pazar hacminin 160 milyar avro civarında olduğunu ve gelecek dönemde hızla büyümesinin beklendiğine dikkati çekerek, Türkiye'yi bu alanda küresel bir oyuncu yapmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye'nin raylı sistemlerde büyük bir potansiyele sahip olduğuna işaret eden Varank, "Hem kendi ihtiyaçlarımızı karşılayıp hem de küresel pazardan çok rahat pay alabiliriz. Bunun yolu bu alanda ölçek oluşturmaktan geçiyor” diye konuştu.

 

Görev düşüyor

Bakan Varank, “Gelecek 10 yılda raylı sistemlerde 15 milyar avroluk harcama yapacağız. Bakın bu çok ciddi bir ekonomik ölçek. Dolayısıyla önümüzde raylı sistemler sektörünü geliştirmek için asla kaçırılmaması gereken bir fırsat, dolayısıyla bize yüklenen bir sorumluluk var. Bunu en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekiyor. Bu alanda atacağımız adımlar, sanayileşme hedeflerimize ve Milli Teknoloji Hamlemize doğrudan hizmet edecek. Belediyeler, kamu kurumları ve özel sektör, eş güdüm halinde, Türkiye’yi raylı sistemler konusunda global bir oyuncu yapmak için ellerini taşın altına koymak durumunda. Burada herkese bir görev düşüyor" dedi.

 

Dünya’ya örnek

Bakan Varank, hiçbir başarının kendiliğinden gelmediğini vurgulayarak, ülkece gurur kaynağı olan savunma sanayinin geldiği noktanın asla tesadüf olmadığını söyleyerek, “Sayın Cumhurbaşkanımız savunma sanayinde hazır alım modeline 'dur' demeseydi, bugün kendi İHA'larımızı, SİHA'larımızı kullanamaz, milli güvenliğimizi başka ülkelere emanet etmeye devam ederdik. Dünyaya bu alanda örnek gösteriliyorsak, bunun ardında planlama, sıkı takip, güçlü irade ve kararlılık yatıyor” şeklinde konuştu.

 

Raylı sistemler

Aynı başarıyı raylı sistemler konusunda da gösterebileceğimizi söyleyen Varank, “Kamu alımları ve yatırımlarının oluşturacağı kaldıraçla bu alanda yerlileşmeyi hızla başarabiliriz. Biz Bakanlık olarak bu noktada hiçbir kamu kurumunun sahip olmadığı teknik birikime sahibiz. Raylı sistemler alanındaki kabiliyetlerin atıl kalmaması ve sürdürülebilirliğin sağlanması gerekiyor. Ancak bu şekilde yüksek hızlı tren sistem ve alt sistemlerini kendi imkanlarımızla üretebiliriz. Bu manada; sektöre dokunan kamu ihalelerinin SİP uygulamasına tabi olarak gerçekleştirilmesini oldukça önemsiyoruz” dedi.

 

Üst basamaklar

Varank, “Topyekün kalkınma için yerliliği ve milliliği olmazsa olmaz bir ilke olarak kabul etmek, yerli firmalara sahip çıkmak gerekiyor. Raylı sistemlerde ülkemizde gelişmiş kabiliyetler var. Firmalarımız yabancı ülkelerde ihaleler kazanıyor, üretimlerini ihraç ediyorlar. İşte bugün TÜVASAŞ, milli elektrikli tren projesinde benzersiz bir adımı geride bırakıyor. Yeni kurulan TÜRASAŞ da sektörde büyük bir güç oluşturacağına inanıyorum. Ekosistemdeki firmalarımız ve tedarikçilerimizin güç birliğiyle sektörde hızla üst basamaklara tırmanabiliriz. Bakanlık olarak bu yöndeki tüm girişimleri önemsiyoruz ve destekliyoruz" dedi.

 

Bağımlılık bitti

Varank, Bakanlık olarak raylı sistemler sektörüne ciddi destekler sunduklarını ve sunmaya devam edeceklerini belirterek, "2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejimizde bu sektörün önemini açıkça vurguladık. Yine teknoloji odaklı sanayi hamlesi programımızda da raylı sistemleri öncelikli ürün grubu olarak belirledik. TCDD ve bağlı kuruluşlarının TÜBİTAK enstitüleriyle ortak geliştirdiği ilk milli elektrikli manevra lokomotifini 2015 yılında raylara indirdik. Böylece ülkemizin manevra lokomotiflerinde yurtdışına bağımlılığını tamamen ortadan kaldırmış olduk” diye konuştu.

 

İhraç eden ülke

Bakan Varank, Ekim 2017'de başlatılan diğer bir projeyle de 5000 kilowatt gücünde ilk milli anahat lokomotifini 2022 yılında raylarla buluşturmayı hedeflediklerini aktararak, TÜBİTAK ve TCDD ortaklığında Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü'nü kurduklarını, amaçlarının önce kendi ihtiyacını karşılayan teknolojileri geliştiren, ardından da geliştirdiği bu teknolojileri ihraç eden bir ülke haline gelmek olduğunu dile getirdi.

 

Sakaryalılara teşekkür

Milli elektrikli trenin testlerinin başladığını, testlerin durumuna göre milli tren setlerinin yıl içinde milletin hizmetine gireceğini anlatan Varank, "Bundan sonraki hedef, 200 kilometrenin üstüne çıkan Yüksek Hızlı Tren setlerini üretmek. Milli elektrikli tren projesinde kazanılan yetkinlikler, inşallah, yüksek hızlı trenin geliştirilmesinde işleri çok kolaylaştıracak. Bu gururu bizlere yaşatan TÜVASAŞ'ın kıymetli yöneticilerine, mühendisinden işçisine tüm emekçi kardeşlerime şükranlarımı sunuyorum Bu başarıda öncü olan Sakarya ve Sakaryalılara teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.

 

En büyük adım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ise bakanlık olarak, Türkiye'nin büyük başarılarla dolu bugüne gelen yenilikçi ulaştırma ve altyapı geleneğini devam ettirip güçlendirerek geleceğe taşıdıklarını kaydetti. Karaismailoğlu, bu yaklaşımın en büyük adımını da yerli ve milli tren setinin test sürecine geçecekleri bu önemli günde attıklarını söyledi.

 

Gurur yaşıyoruz

Geleceğin dünyasında oyun kurucu ve küresel lider olan bir Türkiye'nin ihtiyaç duyacağı tüm ulaşım hatlarında ve altyapı çalışmalarında dünya ile Türkiye'nin sosyal ve ekonomik bağlarını kurduklarını, dünyayı Türkiye'ye bağlamanın gururunu yaşadıklarını aktaran Karaismailoğlu, ulaştırma ve altyapıda sağlayacakları vizyoner projelerle Türkiye'yi kuralları belirleyen ülke konumuna getirmek için var güçleriyle çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı.

 

Dünya markası

1951 yılında Vagon Tamir Atölyesi olarak kurulan TÜVASAŞ'ın bugün Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline geldiğini, 2003 yılından bu yana harcanan yoğun emeğin bugün yeni ürünler, pazarlar, rekor satış ve karlılıkla vücut bulduğunu belirten Karaismailoğlu, "Artık Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi, kısa adıyla TÜRASAŞ çatısı altında hizmetlerine devam edecek TÜVASAŞ, ülkemizin ihtiyaçlarını karşıladığı gibi dünyanın ihtiyaçlarına da cevap verebilecek kapasitesiyle bugün bir dünya markası olmuştur" diye konuştu.

 

Merkez haline geldi

Karaismailoğlu, bu önemli gelişmeler ışığında, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, önlerindeki dönemde ağırlık verecekleri demir yolları projelerinin yanı sıra, demir yolu teknolojisinde yerli ve milli araçların üretimiyle atılımlarını sürdürmekte kararlı olduklarını ifade ederek,  Amacımız, Türkiye'nin raylı sistem aracı üretiminde önemli merkez haline gelmesidir" dedi.

 

Yol testleri yapılacak

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde her alanda olduğu gibi yerli ve milli demir yolu sanayinin gelişimi kapsamında da çok büyük mesafeler kaydettiklerini, tasarım ve üretim sürecini tamamlayarak fabrika testi aşamasına getirdikleri yerli ve milli elektrikli treninin de bunun en güzel kanıtı olduğunu anlatan Karaismailoğlu, "Tren setlerimizin fabrika testlerinin ardından yol testlerini de yapacağız. Bu yıl sonunda raylara indirilecek ve Allah'ın izniyle de kısa bir sürede yolcu taşımacılığına da başlayacağız" şeklinde konuştu.

 

İhracata katkı

"Fabrika testleri başlatılan yerli ve millî trenimizin ilk sürüşü Cumhurbaşkanımız tarafından yapılacak" diyen Karaismailoğlu, trenlerin yolcu taşımacılığına başladığında milletçe yaşayacakları mutluluğu hep birlikte paylaşacaklarını, Türkiye'nin artık teknoloji üreten ve ürettiği teknolojiyi ihraç eden bir konuma gelirken, bu hamlenin ülkenin ulaşım teknolojileri ihracatına da güçlü katkılarda bulunacağını bildirdi.

 

160 kilometre hız

Hayata geçirilen bu teknolojilerle Türkiye'nin artık söz dinleyen değil, söz dinleten olacağının altını çizen Karaismailoğlu, “Şu an burada yer alan Yerli ve Milli Trenimiz büyük bir özveriyle oluşturuldu. Proje kapsamında öncelikli olarak altyapıyı kurduk. Trenimizin alüminyum gövde üretim, boyama, kumlama testleri 2019 yılında devreye alındı. Yerli ve milli tren setlerimiz saatte 160 kilometre işletme hızına, 176 kilometre tasarım hızına sahip olarak üretildi” dedi.

 

324 yolcu kapasitesi

Karaismailoğlu, “Seyir emniyeti ön planda olmak üzere yolcu memnuniyeti ve konforu bakımından istek ve beklentileri üst düzeyde karşılayacak özelliktedir. 5 araçtan oluşan bir setin toplam koltuk kapasitesi 324 olup bunlardan iki adedi engelli yolcular için ayrılmıştır. Araç gövdeleri işletme sırasında oluşabilecek yüklere, darbelere ve herhangi bir kaza anında çarpışmalara mukavim şekilde tasarlanmış alüminyum ekstürizyonprofillerinden üretilmiştir" diye konuştu.

 

Çevreci ve yenilikçi

TÜVASAŞ'ın Adapazarı fabrikasında üretilen Yerli ve Milli Tren'in raylara inmesi, üretim kapasitesi, çevreci ve yenilikçi teknolojilere hakimiyetlerini kanıtlamakla birlikte hedeflerine, kendi mühendislerinin ve işçilerin yetkinlikleriyle ulaşmaktaki kararlılıklarını da gösterdiğini belirten Karaismailoğlu, emeği geçenleri gönülden kutladığını ifade etti.

 

Yarım asırlık hayal

Karaismailoğlu, bakanlık olarak ulaştırma ve iletişim altyapısı için son 18 yılda 880 milyar lira yatırım yaptıklarını ve bunun 162 milyar lirasını demir yollarına harcadıklarını, aslan payını verdikleri demir yollarının çok hızlı bir gelişim sürecine girdiğini, 150 yıldır el değmeyen demir yollarının tamamını yenilediklerini anlatarak, milletin yarım asırlık hayali olan Yüksek Hızlı Tren hatlarını inşa ettiklerini kaydetti.

 

Parmakla gösteriliyor

Ülkeyi Avrupa'da 6'ncı, dünyada ise 8'inci yüksek hızlı tren işletmecisi konumuna yükselttiklerini, dünyanın "en önemli" ve tabiri caizse parmakla gösterilen projelerinden biri olan Marmaray'la iki kıtayı deniz altından bağladıklarını, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya'dan Avrupa'ya kesintisiz demir yolu bağlantısı sağladıklarını dile getiren Karaismailoğlu, "Demir yollarında bunca yatırım yaparken bir şeye daha 'çok önem' verdik. Yerli demir yolu endüstrisinin gelişmesini sağladık. Bu hedef doğrultusunda devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal düzenlemeleri yapıp sektörün önünü açtık" dedi.

 

Üreten tesisler

Karaismailoğlu, Çankırı'da hızlı tren makasları, Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara'da hızlı tren traversleri, Erzincan'da ray bağlantı malzemeleri üreten tesisleri kurduklarını, Karabük'te KARDEMİR'de yüksek hızlı tren rayları ürettirmeye başladıklarını, Kırıkkale'de tekerlek üretimi için Makine Kimya ile iş birliğine gittiklerini belirterek, "Bu çalışmaları elbette burada bırakmıyoruz. Yerli ve Milli Elektrikli Tren Setimiz de bunun en güzel kanıtı. Devamında Hızlı ve Yüksek Hızlı Tren setleri gelecek” dedi.

 

Yüzde 80 yerlilik

Karaismailoğlu, “Bu proje kapsamında 30'un üzerinde komponentin temininde yerli firmalar ile çalışılarak yerli sanayinin gelişmesine önemli katkılar sağladık. Üretimi tamamlanan prototip sette yüzde 60 yerlilik oranı gerçekleştirilmiştir. Seri üretimde ise yüzde 80 yerlilik oranı hedeflenmiştir. Prototip setin maliyeti yurt dışından temin edilecek benzer ürünlere göre yüzde 20 daha ucuza mal edilmiştir. Özetle sizden aldığımız büyük bir güç ve yapılan yüksek tutarlı yatırımlarla birlikte TCDD'nin bölgesel ve küresel anlamda, yük ve yolcu taşımacılığında güçlü bir aktör haline geldiğini gururla belirtmek istiyorum” dedi.

 

Hızlı tren 2021’de

Karaismailoğlu, her türlü üretim ve kullanım hakkı kurumlarına ait olan bu projeyle üretilen araçların hızlı ve yüksek hızlı tren hatlarında da kullanılabileceğini dile getirerek, "Saatte 160 kilometre hızındaki bu projenin tasarım çalışmalarının tamamlanmasının ardından başlatılan 225 kilometrelik tren seti projesi 2021 yılında raylara indirilecektir" dedi.

 

TÜVASAŞ’a teşekkür

Ülkenin artık hızlı ve yüksek hızlı trenlerini kendisi üretebilecek duruma geldiğini, bundan sonraki süreçte Türkiye'nin yurt dışından araç temin etmesine gerek kalmadığını belirten Karaismailoğlu,"Bu duygu ve düşüncelerle ilk Yerli ve Milli Elektrikli Tren setimizi ülkemize kazandırarak bu işten alnının akıyla çıkan TÜVASAŞ ailesini canı gönülden tebrik ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum. Bu güzide projede emek harcayan en alt kademesinden en üst kademesine, işçisinden mühendisine herkese teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

 

Mili gurur raylarda

Konuşmaların ardından TÜVASAŞ tarafından ilimizde üretilen ilk yerli ve mili tren fabrika testleri için konfeti ve havai fişekler eşliğinde görkemli bir şekilde raylara indirildi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, treni inceleyerek sürücü kabininden katılımcıları selamladı ve kornaya bastı. Daha sonra diğer katılımcılara da tren seti gezdirildi. Tören trenin önünde fotoğraf çekilmesinin ardından sona erdi. 

30 Haziran 2020 , Salı Bu haber toplam 1906 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU