İhmal zinciri yazısını arkadaşına e-posta gönder

Adınız :
Kimden : Kime :
Mesajınız :

İhmal zinciri10 Temmuz 2020, Cuma

Hendek’teki Coşkunlar Havai Fişek Fabrikası’nda  7 gün önce meydana gelen patlamanın ardından  dün  aynı fabrikanın malzemelerini Taşkısığı’ndaki taş ocağına götüren kamyonda patlama meydana geldi.

                Dün sabah CNN muhabiri olayı şöyle duyuruyordu:

                Yine havai fişek!

                Yine patlama!

                Yine Sakarya!

                Gerçekten inanılır gibi değil.  Havai fişek üreten bir fabrikada  daha önce üç kez patlama oluyor. Gerekli önlemlerin alındığı belirtilip fabrikada yeniden havai fişek üretilmesine  izin veriliyor.

Sonra  7 gün önce neredeyse tüm Sakarya’dan, hatta çevre illerden duyulan yeni bir patlama oluyor.

                CNN spikeri haklı.

                Yine havai fişek!

              Yine patlama!

              Yine Sakarya ve yine Coşkunlar!

İnanması zor

                Coşkunlar Havai Fişek Fabrikası’ndaki imalat sırasındaki patlamalardan sonra bu kez de dün fabrikanın patlamayan havai fişeklerini imha etmek üzere  Taşkısığı’na götüren kamyonda imha edilecek malzemeler indirilirken bir patlama  daha meydana geldi.

                Ne yazık ki, yazımı yazdığım sırada 2’si bomba imha ekibinden 3  asker şehit oldu,  11  asker ve  durumu ağır olan kamyon sürücüsü yaralandı

                Hayatını kaybeden askerlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Yaralılara da acil şifalar temenni ediyorum.

                Dün bir bomba imha uzmanı  Dr. Kubilay Kaptan, CNN’de son patlamanın bir ihmaller zinciri olduğunu söylüyordu. İşte özetle bomba imha uzmanının söyledikleri, “Fabrikada yakın zamanda büyük bir patlama olmuş. Bu patlamada patlamayan havai fişekler  bin derece sıcaklık görmüş.  Patlamaya yakın, pimi şekilmiş bir bombadır.

Bu nedenle başka yere nakledilerek imha edilmeleri büyük risk taşır.

Bu maddeleri öncelikle yerinde su ile köpük ile kumlama ile  günlerce soğutulmaları gerekirdi. Soğutmanın tam olarak gerçekleşmesinden sonra yerinde  imha edilmeliydi.”

Ben bomba imha uzmanı değilim. Ancak bu işin uzmanı Dr. Kaptan’ın söyledikleri son derece mantıklı.  İşin uzmanının büyük risk taşıdığını belirttiği bir nakliye nasıl yapılabiliyor.

Gerçekten inanılır gibi değil.

Ama fabrikadaki son patlama öncesi kızışan havai fişeklerin yerlere serilip çamaşır kurutur gibi havalandırıldığını fabrika çalışanları net bir şekilde ifade ettiler.

***

Aşırı sıcaktan  kızışan patlayıcıları yere serip havalandır. Gerekli bekleme süresini beklemeden kalan patlayıcıları imha etmek üzere nakletmeye kalkış.

Yani neresinden bakarsanız bakın bir ihmal zinciri.

***

İnsan ister istemez kamyon ya şehir içinden geçerken patlasaydı diye düşünüyor. Görüntülerden anladığım kadarı ile Taşkısığı’nda kamyondaki patlayıcıların  infilak ettiği alanda bir başka araç yok. Yani nakliye anında patlayıcıların önünde ve arkasında eskort olarak bir araç yokmuş. Ayrıca fabrika yetkilileri neden kendi araçları ile değil de Hendek Belediyesine ait bir kamyon ile naklediyorlar.

 İnanılır gibi değil. Böyle bir tedbirsizlik nasıl yapılır. Nasıl böyle bir baştan savma yapılır?

Bu kamyon, Taşkısığı’na giderken Türkiye’nin en işlek karayolu olan E-5’ten gidiyor.  Kamyon E-5’te bir kazaya karışsa ne olurdu?

Düşünmek bile insanın tüylerini diken diken ediyor.

 Bu konuda daha çok şey yazılır ama. Şehit olan askerlerimizin  ve yakınlarının yüzü suyu hürmetine son olarak: “Bir daha  böyle bir sorumsuzluk  yaşamayalım”  diyorum.