Günün Tarihi:5 Aralık 2020

Topluma hareket gelecek


Toplumumuzun yüzde 71,9'unun hareketsiz olduğunu söyleyen Dünya Gençlik ve Spor Konfederasyonu (DGSKON) Genel Başkanı Türker Aygündüz, “Toplumda düzenli ve yeterli fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırılması kapsamında ülkemizde 81 İl Sağlık Müdürlükleri, Gençlik ve Spor il Müdürlükleri, DGSKON İl Başkanlarımız birlikte hareket ederek, etkinlikler kovid-19 nedeni ile geniş katılımlı etkinlikler planlanmamıştır” dedi.

%71.9’u hareketsiz

Başkan Aygündüz, “Uluslararası Herkes İçin Spor Federasyonu tarafından Dünya Yürüyüş Günü kapsamında kovid-19'un getirdiği küresel salgını yenmek için sporun ve fiziksel aktivitenin dünyayı birleştirme gücünden hareketle ‘Küresel Harekete Katıl’ çağrısı yapıldı.  Fiziksel aktiviteden daha fazla yarar elde edebilmek ve sağlığı koruyup geliştirebilmek için fiziksel aktivite düzenli olarak yapılmalı ve yaşamın bir parçası haline getirilmelidir. Sağlık Bakanlığımız tarafından yapılan ‘Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması’ sonuçlarına göre toplumumuzun %71.9'unun hareketsiz yaşadığı belirlenmiştir.  Bu nedenle Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat programının B.6 başlığının içeriği toplumun fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırılmasına yönelik aktiviteleri kapsamaktadır.  Özellikle halkımızın bağışıklık sistemini güçlü tutmak adına sağlıklı beslenme alışkanlığı geliştirilmesi, maske, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına dikkat ederek günlük 15-20 dakikalık yürüyüşler yapması önem arz etmektedir.”

Hastalık oluyor

Türker Aygündüz,  “Hareketsiz yaşam yüksek kan basıncı (hipertansiyon) kalp hastalıkları, şişmanlık (obezite) şeker hastalığı (diabet), kemik erimesi(osteoporoz) depresyon, bel ağrısı, kireçlenme (artrit) gibi birçok hastalığın ortaya çıkmasına ya da var olanların şiddetinin artmasına neden olacaktır.  Yetişkinler, istirahat ettikçe ve daha az aktif hale geldikçe kendilerini daha yorgun hissedeceklerdir. Evdede rahatlıkla fiziksel aktivite yapacağımız ortamlar oluşturulabilir. Koridorda 15-20 dakika ile başlayan yürüyüşler, evde 10'ar kez yapacağımız kültür-fizik hareketleri, Dünya Gençlik ve Spor Konfederasyonu olarak Tüm illerimizde His APP mobil uygulamaları eşliğinde hareketsizlikle mücadele ev ortamında da sürdürülebilir. Yürüyüş, tüm yaştaki bireyler için en yaygın ve kolay uygulanabilen dayanıklılık (aerobik)aktivitesidir. Dayanıklılık aktiviteleri vücudumuzun oksijeni kullanma kapasitesini arttıran, büyük kas gruplarının dinamik ve ritmik olarak çalıştığı aktivitelerdir.

Yürüyüş yapın

Fiziksel aktivitenin sağlığın koruyucu ve geliştirici etkisinin görülebilmesi için günlük aktivitelerin yanı sıra yetişkin yaş grubunda haftanın 5(beş) günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmalıdır. 5-17 yaş grubu için ise kardiyovasküler hastalıklar, diyabet, obezitenin önlenmesi, sağlıklı bir kas-iskelet sistemi gelişimi, anksiyete ve depresyon riskinin azaltılmasının sağlanmasında günde en az 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmalıdır. Gün içerisinde toplu taşım aracı kullanıyorsanız ineceğiniz yerden bir-iki durak önce inip yürüyebilir veya arabanızı gideceğiniz yerin önüne değil birkaç sokak uzağa park ederek gideceğiniz yere yürüyebilirsiniz.  Yalnız sağlık problemi olanların egzersiz yoğunluğunu düşük tutması ve aktivite öncesi mutlaka doktorunun görüşünü alması gerekmektedir. Önce sağlık, bizler bir takım ruhu, azim ve kararlılıkla toplum gençlerimizi aydınlatmayı, onları kazanmayı, Gençler bizim her şeyimiz, en değerli hazinemiz.”

 

14 Kasım 2020 , Cumartesi Bu haber toplam 6286 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Bu Haberi Okuyanlar Bunları da Okudu

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU