2003-2015 PISA Testi Sonuçları6 Ekim 2020 , Salı

Seyfi Yücel
2003-2015 PISA Testi Sonuçları
PISA 2003-2015 Fen Başarı Sıralaması |
||||
2003 |
2006 |
2009 |
2012 |
2015 |
1.Finlandiya |
1.Finlandiya |
1.Çin |
1.Çin |
1.Singapur |
33.Türkiye |
44.Türkiye |
43.Türkiye |
43.Türkiye |
52.Türkiye |
Katılan 41 |
Katılan 57 |
Katılan 65 |
Katılan 65 |
Katılan 70 |
PISA 2003-2015 Matematik Aanı Başarı Sıralaması |
||||
1.Finlandiya |
1.Tayvan |
1.Çin/Şangay |
1.Çin/Şangay |
1.Singapur |
35.Türkiye |
43.Türkiye |
43.Türkiye |
43.Türkiye |
49.Türkiye |
Katılan 41 |
Katılan 43 |
Katılan 65 |
Katılan 65 |
Katılan 70 |
PISA 2003-2015 Okuma-Anlama Başarı Sıralaması |
||||
1.Finlandiya |
1.Kore |
1.Çin |
1.Çin |
1.Singapur |
35.Türkiye |
37. Türkiye |
41.Türkiye |
41.Türkiye |
50.Türkiye |
Katılan 41 |
Katılan 57 |
Katılan 65 |
Katılan 65 |
Katılan 70 |
LYS, YKS sonuçları değerlendirmelerinden sonra bu haftada OECD tarafından yapılan PISA testi sonuçlarının 2003-2015 yılları arasında yapılan testlerinin Türkiye açısından değerlendirmesini yapmak istiyorum. Konuya yabancı olanlar açısından OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Teşkilatı) 1961 yılında aralarında Türkiye’nin de bulunduğu otuz altı ülke tarafından kurulmuştur.
OECD şemsiyesi altında yapılan PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) üye olmayan ülkelerin de katılımıyla üçer yıllık dönemlerde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini değerlendiren bir araştırmadır. Amacı öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri günlük hayatlarında kullanma becerilerini ölçmeye çalışır. 15 yaş grubundaki öğrencilerin; Matematik okuryazarlığı, Fen bilimleri okuryazarlığı, Okuma becerilerini ölçmeye çalışır. Okuryazarlık kavramı, öğrencinin bilgi ve potansiyelini geliştirip, topluma daha etkili bir şekilde katılmasını ve katkıda bulunmasını sağlamak için yazılı kaynakları bulma, kullanma, kabul etme ve değerlendirilmesi olarak tanımlanmaktadır.
PISA Nisan ayında gerçekleştirilmektedir. Örgün eğitime katılan 15 yaş grubu öğrencilerin bulunduğu tüm okullar bu araştırmaya katılabilir. Katılacak okullar ve öğrenciler rastgele yöntemle belirlenir. PISA 2000 yılından beri uygulanmaya başlanmış, Türkiye 2003 yılından itibaren programa katılmaya başlamıştır.
Türkiye 2003 yılında katıldığı değerlendirme sonucunda eğitim alanında efsane yaratan Finlandiya’nın üç kategoride de 1. Sırada olduğunu görüyoruz. Katılan ülke sayısının 41, Türkiye’nin de fen alanında 33, matematik alanında 35, okuma anlama başarı sıralamasında da 35. Olduğunu görüyoruz.
2006 yılında fen alanında Finlandiya, matematik alanında Tayvan, okuma alanında da Güney Kore’nin birinci sırada; Türkiye’nin 57 katılımcı ülke arasında fen 44, matematik 43, okuma anlama kategorisinde de 43. Sırada yer alabilmiştir.
2009 yılında birinciliğin Çin’e geçtiğini görüyoruz. Üç kategoride de Çin/Şangay birinci olarak tamamladığı değerlendirmede 65 ülke arasında Türkiye fen 43, matematik 43, okuma anlama 41. Sırada tamamlamıştır.
2012 yılında yine üç kategoride Çin/Şangay birinci sırada; 65 ülkenin katıldığı değerlendirmede Türkiye bir önceki yılda olduğu gibi aynı dereceleri aldığını görüyoruz.
2015 yılında yapılan değerlendirmede yine Çin eksenli Singapur’un üç kategoride birinciliği ele geçirdiğini; 70 ülkenin katılımı sonunda Türkiye’nin sırasıyla 52, 49 ve 50. Sırada tamamladığını görüyoruz.
Türkiye PISA değerlendirme programına katıldığı 2003 yılından beri değerlendirmede sürekli geriye gittiğini tabloda karşılaştırma yaparak görebilirsiniz. Bununla birlikte en son yapılan PISA üst seviye fen bilgisi testinde başarı oranımızın da % 0 (Yanlış yazmadım yüzde sıfır) olduğunu üzülerek görüyoruz.
Sonuç olarak LGS, YKS, PISA sonuçlarını incelediğimizde Türkiye’de eğitimin sürekli geriye gittiğini matematiksel olarak görebiliyoruz. Sonuçlar üzüntü verici olmasının yanında ülkemizin geleceğini doğrudan ilgilendiren; geleceğimiz olan gençlerimizin eğitimi bir futbol maçı veya bir magazin haberi kadar tolumda değer görmüyor. Bu ilgisizlik devam ettiği sürece bedelini hep beraber ödeyeceğimizi şimdiden söyleyebiliriz.
Bu yazı toplam 1753 defa okundu. UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.
Yazarın Son 10 Makalesi+ Yazarın Tüm Makaleleri +
Çarşamba Pazarı modern hale getirilmeli
12 Ocak 2021 , Salı
2020’de yaşadıklarımız; 2021’den beklentilerimiz
5 Ocak 2021 , Salı
Gündüz kuşağı programlarında toplumsal yansımalar
29 Aralık 2020 , Salı
TIMSS 2019 Ön Raporu (Fen Bilgisi)
22 Aralık 2020 , Salı
TIMSS 2019 Ön Raporu sevindirdi (Matematik)
15 Aralık 2020 , Salı
Uzaktan eğitim döneminde hani öğrenciler başarılı olacak?
8 Aralık 2020 , Salı
Türkiye Cumhuriyeti hepimizin
1 Aralık 2020 , Salı
Yol Ayrımındaki Türkiye Bir Türkiye Hayali
24 Kasım 2020 , Salı
Yol Ayrımındaki Türkiye Bir Türkiye Hayali
24 Kasım 2020 , Salı
Gıda israfını önlemek için neler yapabiliriz?
17 Kasım 2020 , Salı