Günün Tarihi:8 Nisan 2020

Başlamak işin yarısıdır30 Aralık 2019 , Pazartesi


Murat Kaba

Başlamak işin yarısıdır

Evet, ülke olarak üreteceğimiz otomobilden bahsetmek  istiyorum...

 Yapılan motor seçimi ve gidilen yol doğru. 

 Sadece araç üretmek baz alınmamış. Araç başarılı özelliklere sahip ve yakın geleceğin rekabetçi pazarı hedef alınmış.

 Segmentinin en uzun aks mesafesine sahip otomobilin teknik özellikleri de hedef pazar hakkında bize doneler veriyor...

30 dakikanın altında hızlı şarj ile yüzde 80 doluluğa ulaşacak olması,

Doğuştan elektrikli modüler platform ile 300+ ve 500+ kilometre menzil opsiyonlarına sahip olacak otomobil olması yeni nesil otomobil pazarında artık Türkiye de var dedirtecek. Emin olunuz...

Gelişmiş batarya yönetim ve aktif termal yönetim sistemlerinin sağladığı uzun ömürlü batarya paketine sahip olan otomobil, 200 beygir güç ile 7,6 saniye, 400 beygir güç ile de 4,8 saniye altında 0-100 km/s hızlanabilecek. Bunlar önemli özellikler...

Euro NCAP 5 yıldız seviyesine uyumlu, platforma entegre edilmiş batarya ile yüksek çarpışma dayanımı ve yüzde 30 daha fazla burulma direncine sahip olacak. 

Araç menziline yüzde 20'ye kadar katkı sağlayan geri kazanımlı frenleme de otomobilin önemli özelliklerinden biri olarak öne çıkıyor. 

Akıllı bağlantı, internet üzerinden güncelleme; otomobilide standart olarak sunulacak. 

En önemlisi de ”teknoloji odaklı” bir anlayış var... Özgün teknoloji var. Bataryasının sıfırdan geliştirildiği, hiçbir yerden satın alınmayan, tamamıyla bizim ve ihtiyaçlarımıza uygun bir teknoloji. 

 

Gerçekten de böyle bir faaliyete başlamanın tam zamanı düşüncesindeyim...

 

İnanın, Türkiye’nin özlemini gidermek amacıyla çıkılan bu yol hayallerin ileri taşınmasının ötesinde, otomobilden daha fazlasının da önünü açıyor...

 

Dünyada otomotiv ile ilgili kurallar değişiyor. Otomobillerimiz de artık günlük kullanım alanlarımız olmaya başlıyor. Akıllı birer cihazlara dönüşmekteler...

Bu nedenle bu yola doğru zamanda ve en önemlisi doğru hedeflerle çıkılmıştır. 

Amaç sadece araç üretmek değildir. 

İş dünyasında artık eskiden olduğu gibi büyükler değil, çevik olan, yaratıcı olan, işbirlikçi olan ve kullanıcıyı tüketiciyi faaliyetlerin merkezine koyan şirketler, firmalar, kuruluşlar başarılı olabiliyor.

Türkiye’nin otomobili Türkiye’nin küresel bir markası olacaktır. Ben inanıyorum.  

Bir kere şu var...

Otomotiv sektörü dünyada kabuk değiştiriyor. Dolayısıyla; bizim için de yeni bir fırsat penceresi. 

1960’larda biz bu fırsatı kaçırmıştık. 

İyi özelliklere sahip başarılı bir yerli otomobili üretmek sadece kendimiz tasarlayıp kullanmakla da sınırlı kalmayacaktır. Başarılı bir aracı dünyaya pazarlamak oldukça mümkün.

 

Bu sayede hem iç piyasada gücünü kaybeden yabancı üreticiler hem de dünya çapında yeni bir marka ile rakip olmak zorunda kalacaktır. Hem Türkiye ve dünya pazarında yeni bir rakip ile mücadele etmek zorunda kalacak olan yabancı markalar ayrıca yedek parça satışlarından da büyük kayıp yaşayacaklardır. Yani başarılı yerli bir araç üretmek bir taşla 3 kuş vurmaya benziyor. 

 

Bu duruma benzer bir hamleyi Güney Kore 1970’lı yıllarda gerçekleştirdi. 1950’li yıllarda Kore Savaşı’ndan yıkık ve bitkin bir halde çıkan Güney Kore büyük bir atılımla Hyundai, Kia ve SsangYong gibi markaları bünyesinden çıkarmayı başardı ve bu markaların modelleri günümüzde Avrupalı markalar ile başarılı bir şekilde mücadele edebiliyor. Ayrıca ülkemizde dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanında fabrikaları bulunuyor. 

Ülkemizde ise otomotiv konusunda müthiş bir birikim ve tecrübe bulunuyor. Türkiye 15-20 yılda otomotiv konusunda söz sahibi olacak gücü bünyesinde fazlasıyla barındırıyor. Ayrıca başta otomotiv olmak üzere güçlü bir Türkiye’nin yolu kendi malını kendi tasarlayıp üretmekten geçiyor. 

 

Otomotiv sektörü öncülüğünde ihracatı ithalatını geçen bir ülke olmak ülkemizin önündeki en önemli seçenek olarak öne çıkıyor.


 

İyi haftalar...

 

 

Bu yazı toplam 195 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU