Günün Tarihi:17 Nisan 2021

Dijital Pazarlama...8 Şubat 2021 , Pazartesi


Murat Kaba

Perakende ticaret zorlaştı. Tüketiciyi bulmak zorlaştı. Büyük şirketler, süpermarket zincirleri, mağaza zincirleri hepsi dijitale, sanal ticarete, sanal mağazalara yönelmekteler...

Dijital yetenekler aslında yeni değil son 50 yılda dünyayı değiştirdi. 

 Dünyanın büyük şirketlerinden 4 tanesi dünyanın en zengin 10 kişisine ait... Amazon, Microsoft, Facebook, Oracle Dijital dünyada lider şirketler.

Her gün zaten medyada ve her platformda dijitalleşme eğilimini doğrular nitelikle haberler var;

İngiltere’nin büyük lojistik firması e-ticaret teslimat talebine yardımcı olmak için 6.000 kişiyi daha işe aldıklarını duyurdu...

 İspanya’nın perakende devi , mağazaları ülkenin her tarafında olan Zara’nın da dahil olduğu Inditex mağazalarının %16’sını kapattıklarını, oradan gelen tasarrufu ve iş hacmini e-ticarete yönlendirdiklerini açıkladı...

 Sadece ABD’de hazırlanan bir Satış İndeksi raporuna göre pandemi sebebiyle dijital alışverişe geçiş, normal sürecinden beş yıl ileriye sıçradı.

 ABD’deki Perakende devi Walmart e-ticaret satışlarını 2020 ikinci çeyreğinde %97 arttırmış. 

 Özellikle ABD ve Avrupa’dan örnek verdim.

 Çünkü Türkiye’de henüz e-ticarete adım atmamış KOBİ’ler var... Dijitalleşmeleri şart... Geride kalmamaları lazım...

 Büyük ölçüde sosyal medya, arama motorları reklamları veya büyük e-ticaret portalları üzerinden satış yapan firmaların çok endişe etmelerine gerek yok; bir şekilde müşteriye ulaşabilirler ama ürettiğiniz veya sattığınız ürün birkaç yüz veya üzeriyse müşterilerinizi satın alma ihtimalleri en yüksek olan ürünlerle eşleştirmek, websitenize yapılan herhangi bir ziyarette sizden satınalmaları ihtimallerini arttırmanın en basit yolu geçen haftalarda da bahsettiğim gibi “kişiselleştirilmiş veri”ye ulaşmadır. “Büyük Veri”den faydalanmaktır…

 E-Ticaret verilerle çalışır. Bazı algoritmaları kullanır. Mesela bir sitede100.000 ürün satıyorsanız, bir müşterinin önüne rastgele 10 ürün koymak, onlara ilgilerini çekmeyen ürünleri  gösterme riskinizi arttırır... 

Veri’lerle elde edilebilen İnternet geçmişiyse kullanıcıların daha önce satın aldıkları ürünlerden yola çıkarak onlara “yanlış” ürünü gösterme ihtimalini azaltıyor, sizin de satış yapma ihtimalinizi arttırıyor...

Bir zamanlar kişiselleştirme araçları daha büyük perakendecilerle sınırlıyken, bugün bol ve kullanımı basit araçlar mevcut.

Ayrıca, Türkiye’de e-ticarete girmek istiyorsanız özellikle ambalaj konusuna dikkat etmek gerekiyor. Gerek pazaryerleri gerek müşteri nezdinde kaliteli bir paketleme çok büyük bir avantaj teşkil ediyor...

Özellikle de düzenli müşterilerinize veya sizden ilk kez alışveriş yapan müşterilere siparişleriyle beraber küçük hediyeler gönderilebiliyor. Bazı e-ticaret platformları ve pazar yerleri buna müsaade etmiyor ama kendi sitenizden yapabilirsiniz...

Kişiselleştirilmiş e-posta kampanyalarından faydalanabilirsiniz. Kampanya dönemlerinizi ve indirimlerinizi emaillerle duyurabilirsiniz.

Evet; değişen müşteri davranışlarına uyum sağlamak gerekiyor... 

Şu anda yaşadığımız en büyük değişikliklerden biri, müşteri davranışının “normal” zamanlara göre farklılaşmış olmasıdır. Buna uyum sağlayabilmek için de dikkat etmeniz gereken birkaç konu var;

Kategori değişikliği: Çoğu sektörde, bazı ürün kategorileri “trend” olurken, diğerleri düşüşe geçti. 

E-ticaret burada mağazalara kıyasla büyük bir avantaja sahip: 2020’de satılmayacak ürün kategorilerine harcanan paradan tasarruf edebilir,  “yeni normal” ile gelen trendlere yönelebilirsiniz.

E-ticaret hizmetleri için çok daha fazla talep olduğu için 40 yıllık dükkan da mağaza da olsanız insanlar yakınlarındaki bir mağazaya gitmek yerine, o mağazanın web sitesinden alışveriş yapmayı tercih ediyorlar.

Ekonomik durgunluk var tabi ama dijital pazarlama “ekonomik durgunluk riski”ne tedbir almanın önemli bir adımı ve devam edilmesi gereken bir yoludur...

Birçok işletme maalesef zor durumda. Halbuki; E-ticaret işletmelerine daha fazla esneklik sağlayan bazı unsurlar var:

Mesela; E-ticaret işletmeleri, tamamıyla fiziki perakendecilerden daha çok “müşteri  sadakatine” odaklanma eğilimindeler yani müşterilerin mağazaya gelmesini beklemek yerine müşterilerle birebir ilişki kurabilmek gibi.

Müşterilerle ilişki kurmak aynı zamanda daha hızlı tepki vermenize de imkan tanır: Birdenbire tüm ana veya sadık müşterileriniz alışveriş yapmayı bıraktıysa,  bunun ne anlama geldiğine dair bir varsayımda bulunabilir ve düzenlemeler yapabilirsiniz; ya da gerçekten her birine tek tek telefon edebilirsiniz.

E-ticaret işletmeleri fiziki mağazalara göre daha çevik davranabilirler. Stok takibi yapmak ve stok yenilemek çok daha hızlı gerçekleştirebileceğiniz işlemler. Bu da özellikle talebin yüksek olduğu kategorilere yönelmenizi kolaylaştırır.

Ekonomik durgunluktan korunmak için ayrıca artan fiyat hassasiyetini hesaba katarak daha düşük fiyatlı ürünler satın alabilir, önceden bilinmeyen bir ihtiyaç durumunda nakit korumak için sabit maliyet yapınız üzerinde çalışabilirsiniz.

iyi haftalar…

 

 

Bu yazı toplam 818 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU