Günün Tarihi:27 Ekim 2020

EGZERSİZ YAP STRESTEN KURTUL!21 Ağustos 2020 , Cuma


Alpay Alev

Sevgili Okurlarım,

Güzel bir Cuma sabahından hepinize merhaba.

Kendinizi sürekli yorgun mu hissediyorsunuz? Eskisinden daha az mı gülüyorsunuz? Zevk aldığınız uğraşlarınıza daha az mı vakit ayırıyorsunuz? Günlük yaşamın sayısız zorluğu size baskı altındaymış gibi bir his mi veriyor? Bütün bu sorulara cevabınız ‘evet’ ise muhtemelen stres faktörünü yaşamaktasınız. Daha önceki yazılarımda hareketli yaşamın ve egzersizin sağlığımız için birçok olumlu yanından bahsetmiştim. İşte Uzmanlarda stresle başa çıkmada etkili yöntemlerden birinin düzenli egzersiz olduğuna dikkat çekiyor.

Yeterli ve düzenli fiziksel egzersiz sadece bedensel durumumuzu geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda ruh sağlığınızı da olumlu yönde etkiler, konsantrasyonumuzu artırır, sorunlarla hızlı başa çıkabilme yeteneğimizi geliştirir ve bir çok zorlu işin altından kalkabilmemiz açısından kolaylık sağlamaktadır.

Ruhsal ve bedensel sınırlarınız stres ile zorlandığında beyninizde bulunan hipotalamus isimli bölge böbrek üstü bezlerini uyararak adrenalin ve kortizol hormonlarının kana salınımını sağlar. Bu hormonların kısa süreli salınımları vücudunuzun herhangi beklenmedik bir durumda savunmaya geçmesi için gereklidir. Fakat stresli durumların uzun süre devamlılığı ve bu hormonların uzun vadeli salınımına devam edilmesi ile vücudunuzda tehlike çanları çalmaya başlar. Stresin ülser, tansiyon yüksekliği vb hastalıklara sebep olması bu yüzdendir. Egzersiz vücudunuzda bu iki hormonun olması gerektiği gibi dengede kalmasını sağlar.

Vücudunuzda doğal olarak bulunan mutluluk hormonu ‘endorfinin’ düzenli egzersiz ile salgılandığı sayısız araştırmayla kanıtlanmıştır.

STRESE  NASIL ÇÖZÜM BULACAĞIM ?

Sevgili okurlarım, başarılı bir stres yönetiminin en iyi yolunun egzersiz olduğunu altını çizerek tekrar ifade etmek istiyorum. Stres faktörü yaşam alanımız içerisinde elbetteki bulunmaktadır. Önemli olan bu durumdan nasıl uzak kalabileceğimizdir. Peki ne gibi bir hareketli yaşam tarzı bizi stresten uzak tutacaktır.

Günde yarım saat koşmak, arkadaşlarımızla bir saat yürüyüşe çıkmak, bisiklete binmek, yüzmek gibi aerobik egzersizleri ve şu anda tüm dünyada popülaritesi artmış  yoga ve pilates, egzersizlerinden herhangi birini yapmak bizi stres faktöründen uzaklaştırarak daha mutlu ve dengeli bir yaşam sürmemizi sağlayacaktır.

Çalıştığınız gün içinde ofisteki merdivenleri inip çıkmanız bedeninizdeki hareketi zihninize yansıtır. Bu fiziksel egzersizleri yaparken başka bir şey düşünmemek, sadece yaptığınız harekete odaklanmak önemlidir. Akşam yatmadan evde yapacağınız küçük gevşeme hareketleri ile bedeninizdeki rahatlama ruhunuza da çok iyi gelecektir. Yeterki uzun süre hareketsiz kalmayalım. Tabi egzersiz ile birlikte Dengeli beslenme ve uyku düzeni de stresi önlemeye oldukça yardımcı olan yaşam tarzımızdır. Düzenli egzersiz yapma alışkanlığının kalbinizi daha güçlü kıldığını, bütün vücudunuzun ihtiyacı olan kanı organ ve dokularınıza daha iyi pompalanmasını sağladığını, kas-iskelet sisteminizi güçlendirdiğini, sinir hücrelerinizi uyardığını ve bütün bu uyarımların size artmış bir stres direnci ve daha iyi bir bağışıklık sistemi garantisi verdiğini unutmayın.”

Hepinize Sağlıklı, huzurlu ve stresten uzak bir yaşam diliyorum.

 

 

Bu yazı toplam 2141 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU