Günün Tarihi:6 Aralık 2021

FEDERASYON İL TEMSİLCİLERİ12 Şubat 2021 , Cuma


Alpay Alev

 

Sevgili Okurlarım

Hepinize Merhabalar,

 

Bu hafta sizlere Spor Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Spor Federasyonları arasında köprü vazifesi gören ve bana göre bir ilde spor branşının yaygınlaşmasında en önemli rolü olan il temsilcilerinden ve bu yapıdan bahsetmek istiyorum.

Federasyon İl temsilciliği 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun’un 7. maddesine dayanılarak Spor Federasyonları bünyesinde ana statü doğrultusunda oluşturulmuş bir yapıdır. Federasyon il temsilcileri federasyonun yönerge ve statüleri doğrultusunda illerde fahri şekilde görev yapan, ilindeki spor müsabakalarını planlayan, yürüten ve bu branşın gelişmesi için gayret gösteren kişidir. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile eşgüdümlü çalışan il temsilcisi tertip kurulunun da üyesi ve başkan yardımcısıdır. İl temsilcileri federasyonun mevzuatının dışına çıkmadan ve kendilerine tanınan görev dahilinde ilgili kurumlarla da görüşerek illerinde sporun gelişmesi ve ilerlemesi adına çalışmalar yapar. İl temsilcisi aynı zamanda il hakem kurulunun da başkanlık görevini yürütür.

Federasyon İl temsilcisi atamaları Yaz Olimpiyat oyunlarını takip eden başkanlık seçiminden sonra dört yıl süreyle görev yapma suretiyle yapılmaktadır. İl temsilciliği adaylığına yapılan başvurular federasyon yönetim kurulunca incelenerek özellikleri uygun olanlar spor genel müdürlüğü onayına sunulur. Genel müdürlükçe olur alan aday il temsilcisi olarak tayin edilerek göreve başlar. Adayların değerlendirilmesinde federasyon yetkilileri ildeki spor müdürlüğü ile de fikir alışverişi yapar

Federasyon İl temsilcileri yapılanması ise, il temsilcileri yardımcısı, il tertip kurulları, il hakem kurulu, ve sekreterlikten oluşur. Tüm bu yapılanmada görev alanlar ise federasyonun onayı doğrultusunda görev yapmaktadırlar.

Yasal dayanağını ve görevlerini ifade etmeye çalıştığım bu yapı bana göre yıllardır oturmamış sistemi ve içi doldurulamamış görevleri ile sorumlulukları mevzuat ve yönetmeliklerle net bir şekilde ortaya konulmamış karmaşıklığı olan ve gönüllülük esaslı diye tabir edilerek profesyonel çalışmaların beklentisi içerisinde kalındığı bir yapıdır.

Bir taraftan federasyonlarımız bağımsız diyoruz diğer taraftan ise atanacak olan İl temsilcisi Genel Müdürlüğün onayına sunulmak zorunda kalıyor bu sonuçta hem idari hem de mali bağımlılığa neden olmaktadır. İl temsilcileri illerinde o branşın federasyon başkanını temsil eden bir güce sahip olmalıyken çift başlılık bu yapının işlerliğini olumsuz etkilemektedir. İl temsilcisi kime bağlı kimden talimat alıyor ? İl Spor Müdürü mü federasyon mu? Bu konularında netleştirilerek açıklık getirilmesi gerekiyor. Yani İl Spor müdürü o il de il temsilcisini istemediğinde kaos ortamımı oluşması gerekiyor. Federasyonların bazıları ana statü doğrultusunda hazırladıkları yönetmeliklerle yapıyı netleştirse de bazı federasyonların ki oldukça güdük kalmıştır.

Federasyon İl temsilcilerinin Genel müdürlükten almış oldukları cüzzi görev tazminatları dışında hiçbir gelirleri yok. Bir çok il de spor salonlarında ofisleri hatta bir iletişim araçları dahi yok. Tüm kırtasiye işleri il müdürlüğünce yürütülüyor. Ama bir çok organizasyonda gönüllülük esasıyla en önde koşan maddi ve manevi feragatta bulunan yine il temsilcileri oluyor. Bu yapının yasal dayanakları kesinlikle güçlendirilerek yetki ve sorumlulukları daha net çerçevelerle çizilmelidir. Gerekirse gönüllülük esasından kurtarılarak maaş bağlanmalıdır. Eğer bir ilde spor branşının yaygınlaşması isteniyorsa bu yapı kurumsal hale getirilmelidir. Madem genel müdürlük onay veriyor o zaman il spor müdürlüğünde nasıl ki şube müdürlükleri, sicil lisans birimleri var İl temsilcileri ofisi de oluşturulabilir. Bunların bazıları teşkilat dairesinde, bazıları mevcut salonlarda konuşlanabilir ama merdiven altlarında değil tabiki !

İl temsilcileri atamalarında o branşta sporculuk, antrenörlük ya da hakemlik yapmış çevresi tarafından sevilen ve sayılan kişiler yer almalıdır. Sadece etiketi ya da kartviziti düşünen, sahada koşturmayan, organizasyon becerisi olmayan kişiler görevlendirilmemelidir. Liyakat esaslı atama spor branşının yaygınlaştırılması açısından çok önemlidir. İl Temsilcilerini görevlerinde daha fazla teşvik ederek bağlılığın daha da arttırılmasına yönelik hizmet armağanı törenleri, teşekkür belgeleri, önemli organizasyon davetleri yaygınlaştırılmalıdır.

2011-2018 yılları arasında büyük özveri ve şevkle benimde Sakarya Basketbol İl Temsilcisi olarak içerisinde yer aldığım ciddi mevzuat eksikliği olan bu yapı artık değiştirilmelidir. Bütçe sorunu dediğinizi duyar gibiyim? Milyon dolarların döndüğü spor sektörünü yöneten federasyonlar herhalde bir il temsilcisine asgari ücreti, çalışma ofisini, telefonu çok görmeyecektir. Nerelere ne bütçeler ayrılıyor yeter ki istensin yeter ki inanılsın. Ha nasıl olsa birileri bu işi yapar mantığında düşünürsek nasıl olsa faaliyetler bir şekilde yürür diye bakarsak ne maç sayılarında, ne lisans sayılarında ne de takım sayılarında o zaman artış beklemeye gerek yok diye düşünüyorum. Spor Genel Müdürlüğü ve Federasyonlar Spor dalı temsilcileri için artık yeni şeyler söylemek zorundadır ki çünkü bu yapı ‘’Spor ajanı’’ isminden ‘’Federasyon il temsilcisi’’ ismine kadar geçen sürede yani 25-30 yılda bir arpa boyu yol ilerleyememiştir.

Ya işte İl temsilcisi daireye gelsin gitsin, iki toplantıya katılsın, fikstür yapsın, çok maç oynatmasın, sorun çıkarmasın mantığı oldukça sığ bir düşüncedir. İl Temsilcisi dediğiniz bir takım kişiler taşradaki yöneticilerin hizmet süresinin toplamından daha çok hizmet etmiştir o branşa ya da camiaya. Sporun tabana yayılmasını, branşın yaygınlaştırılmasını istiyorsanız bu yapıya değer vererek yeri geldiğinde el üstünde tutmanız gerekmektedir. Çünkü bazı il temsilcileri şu an ki mevcut şartlarda Mandrake misali şapkadan tavşan çıkartmakta…

Sevgiyle ve Sporla Kalın…           

 

Bu yazı toplam 1862 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.


 

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama


 



SAKARYASPOR PUAN DURUMU