Günün Tarihi:2 Nisan 2020

İşletmeden tüketiciye !...16 Aralık 2019 , Pazartesi


Murat Kaba

İşletmeden tüketiciye !...

2020 geldi. İş dünyasında sıkıntılı süreç devam ediyor.

 İrili ufaklı her iş sahibi bir arayış içerisinde. İşlerinde bir hamle peşinde...

Ben son zamanda E-Ticarete çok önem veriyorum. Her fırsatta tavsiye ediyorum. Her iş sahibinin bir şekilde kullanmasını tavsiye ediyorum. 

 Çünkü; E-ticaretin büyüme ivmesi her geçen gün artıyor.

 

2019 yılının sonuna yaklaşırken  e-ticaretin tahmini rakamların üzerinde bir büyüme gösterdiği görülüyor. 

 

Birçok perakende şirketin e-ticarete büyük önem verdiği ve pazara giren şirketlerin gidişatlarının iyiye gittiği gözlemleniyor. 

 

Şirketler stratejilerini dijital dünyaya uygun bir şekilde planlıyorlar. 

 

Online pazaryerleri de yıl boyunca farklı yaklaşımlarla sürekli iyiye gidiyorlar ve müşteri memnuniyeti odaklı stratejilerle yol alıyorlar. 

 

Yaklaşan 2020 yılında ise halihazırda online dünyada varlığı görülen ve yeni adım atmak isteyen şirketlerle e-ticaret  büyümeye devam edecek. 

 

Bir kere; E-ticareti geliştiren ve büyüten en kritik noktalardan birisi, mobil kullanımı. 

 

Dünya genelinde bakıldığında insanların hayatının her alanına nüfuz etmiş olan mobil telefonlar ve uygulamalar, e-ticaretin gidişatını etkilemektedir. 

 

E-ticaret işi yapan küçük büyük tüm şirketler, işlerini mobile uyumlu hale getirmeye ve her geçen gün mobilde kullanıcı deneyimini geliştirmek için araştırmalar ve çalışmalar yapmaktadır. Mobil web siteler ve mobil uygulamalar, kullanıcıların hayatını kolaylaştırmaya yönelik oldukça kullanıcı sadakati artaracak ve daha büyük kitlelere ulaşmak kolaylaşacaktır. 

 

Ülkemizde de dünya genelinde de mobil satışlar tüm potansiyelini ortaya koymamış olsa da mobil satış, 2020’de e-ticaret yön vermeye devam edecek. %50 oranını geçen mobil satışlar, 2020’de tahmin edilen rakamların üstüne çıkabilir. Bu yadsınamaz bir gerçek…

 

Tabii burada mobile özen gösteren e-ticaret şirketlerinin payı oldukça büyük olacaktır.

 

Takdir edersiniz ki; Teknoloji şu an her sektörü domine eden bir rol oynuyor. 

 

Teknolojik gelişmelerin etkisiyle tüm dünyada büyük bir dijital dönüşüm gerçekleşiyor. 

 

E-ticarette de bu dönüşüm şart ve şu gerçek ki; dijitalleşemeyen şirketler müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntı yaşayacak…

 

Günümüzde müşterileri memnun etmek için tüm ihtiyaçlarına hızlıca yanıt vermek gerekiyor. 

 

Müşterilerle hızlı iletişim kurmakta zorlanan şirketlerin satışları düşebiliyor ve sıkıntılar çıkabiliyor. 

 

Bunun için şirketlerin dijital dönüşüme uyum sağlaması önemli. 2020 yılında e-ticaret şirketleri, işleyişin her bir noktasında dijital hale gelmeli. Bunun içinde entegrasyonlar ön plana çıkıyor.

 

Tabii E-Ticaret yaparken bir de sadece yerelde kalmamak lazım. Küresel ekonomik trendler faktörü var. 

 

Özellikle B2C e-ticaret pazarına baktığımızda küresel gelişmelerin e-ticareti şekillendirdiği görülüyor. “B2C”; “işletmeden tüketiciye” anlamına gelen bir e-ticaret modelidir…

 

Küresel e-ticaret pazarının 2019 yılının sonunda önceki yıllarda görülmemiş bir rakama erişeceği öngörülüyor ve bu pazarın ilk beş oyuncusu olarak Çin, Amerika, Japonya, Birleşik Krallık ve Almanya gösteriliyor. 

 

Tabii bu artışın küresel ekonomik büyümeyle doğru bir orantısı var. 2018 yılında Türkiye’deki e-ticaret sektörüne bakıldığında, ekonomik büyüme beklenen rakama ulaşamadığı için e-ticaret sektörü büyüme trendini sürdürse de istenilen büyümeyi yakalayamamış görünüyor.

 

Tabii ki; Küresel ekonomide gerçekleşen her bir değişimin e-ticaretteki etkisi de oldukça hızlı görülüyor. Ekonomideki dalgalanmalar ve döviz kurundaki değişimler, e-ticaretin büyüme oranını belirleyen faktörler. 

 

Türkiye’den örnek verecek olursak, 2018 yılında Türkiye ekonomisinin yaşadığı gelişmeler ve döviz kurundaki dalgalanmalar e-ticareti direkt olarak etkiledi. Türkiye’deki e-ticaret sektörü belirli bir gelişme gösterdi ancak diğer ülkelerle kıyaslandığında bu büyümenin oranı, olması gerekenin altında kaldı. 

TL bazındaki yükseliş oranı, dolar bazına çevrildiğinde arada oluşan yüzde farkından e-ticaret sektörü fazlasıyla etkilendi.

 

Ülkenin ekonomik gücündeki değişim direkt olarak e-ticaret sektörünün gelişiminde de rol oynadı. Bu durumu dünya çapında incelediğimizde, ülkelerin ekonomik güçlerinde yaşanan değişimlerin insanların alım gücünü etkilemesinin de e-ticaretin durumunu etkilediğini görüyoruz. 

 

İnsanların alım gücünün yüksek olduğu ülkelerde e-ticaret sektörünün başarısı konusunda karşılaştığımız tablo tabii ki daha farklı.

 

Teknolojik yatırımlar incelendiğinde, çoğu yatırımın e-ticaret sektörünü geliştiren ve güçlendiren gelişmeler olarak ortaya çıktığı görülüyor. Dijital ödeme sistemleri üzerinde yapılan araştırma ve geliştirme çalışmaları, para ve kredi kartlarının yerini alacak dijital cüzdanlarla alışveriş yapabileceğimiz bir gelecek vadediyor. Dijital cüzdan kullanımının da ekonomik gelişmeleri etkileyeceği düşünülüyor.

Türkiye de bu konuda milli bir proje geliştiriyor. Takip etmek de fayda var...

 

İyi haftalar…

 

 

Bu yazı toplam 197 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU