Günün Tarihi:7 Mayıs 2021

KAYIP NESİL12 Mart 2021 , Cuma


Özlem Doğan

Teknoloji kullanımını yanlış anlamış bir neslin elinde büyüyen çocuklarımız, bu durum yetmiyormuş gibi pandemi döneminin dijital ortamda eğitim sunmaya başlaması ile çok daha ciddi tehlikelerle başbaşa kaldılar.
   Online eğitim için "hiç eğitim olmamasından iyidir" gözüyle bakan bir grup var iken; diğer yanda bu eğitimin "çocuklara hiç bir faydası yok" diyen başka bir grup var.
  Her iki düşüncenin içinde doğruluk payı var olsa da tek bir gerçeklik var ve gözden kaçıyor maalesef. Bu gerçeklik, çocukların bu dönemde ne kadar yıprandığıdır.
Yetişkinlerin bile bu durumla zar zor baş ettiğini düşünürsek, çocuklardan daha fazlasını beklememiz hiç doğru değil.
   Matematik, fizik vs akademik konularda "öğretime" önem verirken, çocuğun gelecekte nasıl bir yetişkin olacağına etki eden ve sağlıklı bir psikolojik yapı için temel olan, koruyucu ruh sağlığını ve "eğitimi" unuttuk.
  Eğitim ve öğretim arasındaki farklar hepimizce malum...
Öğretime odaklanıp "eğitim" ve daha önemlisi çocuk yetiştirmenin olmaz ise olmazı "Koruyucu Ruh Sağlığı" çalışmalarını göz önünde tutmadık-tutulmadı.
Psikolojik olarak korunmuş ve desteklenmiş her insan, her çocuk sağlıklı bir ruh hali ve kafaya sahip olur ise zaten öğretim kısmı bir şekilde tamamlanırdı.
Bu anlamda pandemi döneminde öğretime sunulacak şeyler ders niteliğinde değil, eğitici filmler, belgeseller ve sadece kitap okumaya teşvik edici ödevlendirmeler olabilirdi. Daha çok araştırmaya ve dönem ödevi yazmaya dönük görevler verilebilirdi.
Böylelikle çocuklar okuma alışkanlığını geliştirmiş olur ve dijital ortamdan uzak tutulabilirdi. Okuma alışkanlığı gelişen çocuğun ise anlayışı gelişirdi ve dolayısı ile normale döndüğümüzde, öğretime büyük katkı ve hazırlık yapmış olurduk.
  Fakat, ekranı açıp ortadan kaybolan çocuklarımız; dijital oyunlar, tik tok gibi uygulamalar ve internet ortamının tehlikeleriyle başbaşa kaldılar.
   Üstüne üstlük; önceliği akademik öğretiler kabul etmek yetmiyormuş gibi ölçme değerlendirme konusunda soru zorluğundan da ödün verilmedi. Gerek üniversite, gerek lgs sınavına giren çocuklar kaldırabileceğinden daha ağır bir yük ve dönemle sınandılar.
    Tüm bunların ışığında sanırım normale döndüğümüzde ruhsal olarak normali bulmak pek kolay olmayacak. Dijitalin yarattığı ruhsal ve fiziksel zarar ziyanı, pandeminin yan etkilerinin yarattığı zarar ziyanı toparlamak için ciddi çalışmalar yapmak zorunda kalacağız.
   Sözün özüne gelecek olursak; sürekli eğitimde reform lafını dillere pelesenk ederek, sorunlar çözülmüyor. Laf değil; Gören göz, sorunları içselleştiren bakış açısı ve taşın altına elini sokanlar gerek yani...

 

 

Bu yazı toplam 2321 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU