TCDD Genel Müdürü topu taca atmış..29 Ekim 2016 , Cumartesi

Cevdet Güngör
Adapazarı-Haydarpaşa treni bizim çocukluğumuzdan beri vazgeçilmezlerimizin arasına girmişti.
Adapazarı-Haydarpaşa treni kara tren devinden, motorlu trene, motorlu trenden elektrikli trene bizlerin İstanbul ulaşımının değişmez tercihi olmuştu.
Taki, hızlı tren devreye girene kadar.
*** *** ****
Hızlı tren güzergahı için Haydarpaşa Gar’ı devreden çıkıp, son durak Pendik olunca Adapazarı Ekspresinin büyüsü bozuldu.
Haydarpaşa büyüsü bozulduktan sonra, Pendik treninin şehir merkezinden Arifiye aktarmalı yapılması, tren ile İstanbul seyahatlerini tercih edilmez hale getirdi.
Bir kez daha vurguluyorum. Adapazarı-Haydarpaşya treninin yeniden cazip hale gelmesi için, ilk şart eskiden olduğu gibi trenin Adapazarı Gar’ına kadar gelmesi değildir.
İlk şart yeniden devreye sokulacağı söylenen Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesidir.
Diyelim; Adapazarı-Haydarpaşa treni eskiden olduğu gibi ama yer altından, ama yer üstünden yine Gar Meydanı’ndaki istasyona kadar geldi.
Adapazarı treni sadece Pendik’e kadar giderse işin büyüsü kaçar.
*** ***** *** ***
TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, bir süre önce katıldığı Sakarya Sivil Toplum Platformu’nun (SASTOP) toplantısında; “Treni halkın baskısı merkeze getirir” demiş.
Adapazarı treninin yeniden merkeze gelmesi için, TCDD’nin pek bir şey yapmasına gerek yok. Yerel bir karar ile tren bir şekilde yeniden eskisi gibi Adapazarı Gar’ına kadar gelir.
Adapazarı’nın yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi ise, İsa Apaydın’ın genel müdürü olduğu TCDD’nin vereceği izin ile mümkün olur.
Söz konusu toplantıda Apaydın’a, Adapazarı treninin Haydarpaşa’ya kadar girmesi için izin verilip-verilmeyeceği sorusunun sorulup-sorulmadığını bilmiyorum.
Sorulmamış olacak ki, Apaydın, Adapazarı-İstanbul treni ile ilgili kenedi sorumluluk alanına değinmeden galiba topu taca atmış..
Ayrıntı
SASTOP’un iyi niyetli cabasının adresi de yanlış
SASTOP düzenlediği toplantıda, TCDD Genel Müdürü’nün gösterdiği yoldan giderek, Adapazarı trenin şehir merkezine girmesi için bir imza kampanyası başlatıyor.
SASTOP’un iyi niyet ile başlattığı kampanyaya tabi ki destek veriyorum. Ancak, kampanyanın ağırlık noktası trenin Adapazarı’na girmesi değil, yeniden eskisi gibi Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi olmalıdır.
Çünkü TCDD’nin Adapazarı trenini yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesine izin vermeyeceği söyleniyor. Haydarpaşa Gar’ına sadece hızlı terene ile banliyö trenlerinin girmesine izin verileceği ileri sürülüyor.
Bu nedenle kampanyanın ağırlık noktası trenin öncelikle Haydarpaşa’ya kadar gitmesi olmalıdır.
Tabi ki, kampanyada trenin şehir merkezine kadar girmesini de isteyelim. Şehir merkezine giren Adapazarı treni yine Pendik’e kadar giderse, Haydarpaşa kadar izin verilmezse bekleneni fayda sağlanmaz..
*** *** **** *** *** ****
Sakarya’da özellikle seçilmişlerin inanılmaz bir alışkanlıkları var. Bir sorun ortaya atıldığında, çözümü için iş işten geçmeden müdahil olmak gibi bir alışkanlığı yok.
Bunun bir çok örneğini gösterebiliriz.
Ne zaman ki, iş işten geçer, o zaman bizim sivil toplum örgütleri sadece medyada görünmek adına çıkıp bir şeyler söylerler, ama işten geçmiştir.
Hiç değilse, Sakarya’nın bir anlamda yıllara dayalı nostaljisi olan Adapazarı-Haydarpaşa treninin yeniden devreye girmesi, daha doğrusu trenin yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi için iş işten geçmeden bir şeyler yapılmalıdır.
Sivil toplum kuruluşları ve siyasilerimiz bu konuda görüş birliği TCDD Genel Müdürlüğü’nün bağlı olduğu Ulaştırma Bakanlığı’nın kapasını bıkmadan-usanmadan aşındırmalıdırlar..
Bu yazı toplam 105532 defa okundu.
Sizden Gelenler
Mehmet Kadanalı
Cevdet bey, Tren hele şehrin içindeki gara kadar bir gelsin de Haydarpaşa sonraki iş, metro Pendik'e bağlandı, Ada ekspresinden Pendikte inen metroya binince artık İstanbulun istediği semtine trafik sıkıntısına uğramadan metro,marmaray, Kabataş tüneli, tramvey kullanarak gidebiliyor..Yeter ki Adapazarının içinden binilebilsin..
Yazarın Son 10 Makalesi+ Yazarın Tüm Makaleleri +
Nerde o günler
7 Mart 2021 , Pazar
İşte birlik ve beraberliğin gücü
5 Mart 2021 , Cuma
Yeni Adalet Sarayı
5 Mart 2021 , Cuma
Ah! Keşkem… Keşkem…
4 Mart 2021 , Perşembe
Yeni Adalet Sarayı
3 Mart 2021 , Çarşamba
Deprem bölgesinde standart dışı beton…
2 Mart 2021 , Salı
Vaka sayısı düşmüyor
1 Mart 2021 , Pazartesi
Eski Adapazarı turu
27 Şubat 2021 , Cumartesi
Vurdumduymazlığın sonu
26 Şubat 2021 , Cuma
Önce kerevitler öldü
25 Şubat 2021 , Perşembe