Günün Tarihi:28 Eylül 2020

Krizi Fırsata Çevirme13 Nisan 2020 , Pazartesi


Murat Kaba

İrili ufaklı bir çok iş sahibinin aklında “bu salgın sonrası” olabilecekler var, meraklar var, planlar var büyük ihtimalle de belirsizlikler çok...

Son bir aylık durum bize çok net bir şekilde gösteriyor ki; bu durum sosyal medya ve e-ticaret platformlarına ivme kazandırıyor...

Sosyal medya ve e-ticaret pazarlama ağları olarak keşfedildikleri 2014 yılından bu yana yükselişte ve sanırım bu yılın ilk 3–4 ayı da en zirvesini yapıyor...

Bu 6 yıllık süreçte e-ticaret yüzde 30 arttı dünyada...

Ama bundan sonra?

Evet daha da artacak...

Görülüyor ki ; “Firmalar, internetle birlikte krizi fırsata çevirebiliyor...

Son koronavirüs süreci hepimizi eve mahkum etti. İnsanlar sağlıkları açısından dışarı çıkmak istemiyorlar. Tabii bu süreçte eğitimden ticarete kadar birçok alan, internet üzerinden ilerlemeye başladı. 

Bu süreç bittiği zaman, e-ticaretin büyümesi diğer yıllara göre daha fazla olacaktır. Bundan daha önemlisi hiç internet ortamında alışveriş yapmamış kişiler ilk defa internetten sipariş vermeyi öğrenmiş olacaklar ve muhtemelen sevecekler. 

Sıkıntılı ekonomik ortamda idare etmeye çalışan firmalar için internetin krizi fırsata çevirmenin bir yolu olduğu aşikar...

Dijitali daha verimli kullanan firmalar süreçten büyüyerek çıkacaklar...

Büyük market zincirlerinin yanında irili ufaklı birçok market internet satışlarına ağırlık vermeye başlıyor. Bu konuda personel alımları bile şimdiden hız kazandı...

Bazı firmalar çok farklı hamleler yapmaya başladı bile... Giyim sektöründe uluslararası bir firmamız, internet üzerinden artık ”ev ve market” ürünleri satmaya başladığını duyurdu.  

Tüm dünya koronavirüs sürecinin geçmesine göre plan yapıyor. Haliyle bu süreçte firmalar da çeşitli arayışlara girecektir. 

Tabii ki; bu konuda  sıkı denetleme yapılması gerekir. Bundan sonraki süreçte dijital dünyada, daha birçok yenilik ve şaşıracağımız hamleler gelecek. 

Son olarak; uzun zamandır konuşulan dünyadaki  ticaretin gerçek paradan sanal paraya geçmesi adımları da bu süreçte daha çok konuşuluyor olacaktır. Çünkü tam da  çok önemli bir kırılım yaşadığımız dönemdeyiz.

Artık kimse paraya dokunmak istemiyor. Devletler açısından gerçek paranın maliyeti fazla. Kişiler açısından da mikropların ve hastalıkların çok hızlı yayılmasına sebep olan bir araç.

Türkiye de bu konuda hızlı davranmalı ve milli bir sanal para çalışmalarına başlanmalıdır...

Markaların “pazaryeri iş modelleri” ne girmesinin dünyada örnekleri çokça bulunuyor. Tedarik zincirinin genişletilmesi ve tüketicilere daha geniş ürün gamının sunulması, bu yeni iş modelleri ile artık mümkün. Sektörlerdeki bu tarz değişim ve dönüşümlerin coronavirüs sonrasında hızla devam edeceğini düşünüyorum...

İyi haftalar...

 

 

Bu yazı toplam 1295 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU