Günün Tarihi:28 Ocak 2020

Markalaşma...25 Kasım 2019 , Pazartesi


Murat Kaba

Interbrand adlı bir uluslararası araştırma şitketi 20 yıldır her yıl dünyanın en değerli markaları sıralamasını açıklar...

Ben de merakla bakarım...

Henüz ülkemiz markası göremiyoruz listede…

Eğer ihracatta artış, katma değerde artış ve üretimde artış istiyorsak bunu da sorgulamalıyız. Bunun sebepleri üzerinde durmalıyız…

Ülkemizdeki markaların yaşadığı zorlukları anlamak ve çözüm yolları bulmak gerekiyor. Markayla ilgili bir sürü seminerin verildiği, ödül törenlerinin düzenlendiği, konuşmaların yapıldığı markalarımızın global arenada da kendini göstermesi gerekir. 

Interbrand dünyanın en değerli markalarını belirlerken, markanın finansal gücü, pazar payı ve marka gücü kriterlerini göz önünde bulunduruyor. Bu üç disiplin içinde markalar değerlendirilerek marka değeri ortaya çıkarılırken, marka gücünü etkileyen dinamikler kendi içinde iç ve dış faktörler olmak üzere ikiye ayrılıyor. 

İç faktörlerde;

1) Şirketin ana amacının net olması, 

2) Vaadini ne kadar gerçekleştirebildiği, 

3) Yönetim sorumluluğu kriterleri 

göz önünde bulundurulurken…

Dış faktörlerde;

* Markanın hedef kitlesi tarafından ne kadar onaylandığını gösteren dinamiklerden oluşuyor. 

Marka değerini artırmak ve güçlü bir marka olmak için;

* Farklılık

Rakipleriyle ayrışan ve farklılık yaratan marka, müşterisine farklı deneyimler yaşatır. Devamlı bu hedefe odaklanır. Yaratıcıdır, kendini sürekli yeniler. Devamlılığı esas alır ve yenilikler sunarak merak uyandırır.

* Tutarlılık

Marka tüm pazar yerleri ve platformlarda aynı iletişim diline sahiptir. Söylemlerinde bütünsellik gözetir. Fiziksel mağazada görevli satış temsilcisiyle, internet sitesindeki müşteri temsilcisinin müşteriye yaklaşımı ve söylemleri aynıdır. Kurumsal kimlik ön plandadır.

* Güvenilirlik

“Özü sözü bir” markada dürüstlük güvenilirliğinin temelini oluşturur. Sağlam temellere dayanan marka vaadinin arkasında durur. Bir hikayesi vardır, şeffaftır ve müşterisinin beklentisini karşılayacak kabiliyete sahip olduğunu kanıtlamıştır. Söylemleri ve davranışı bütündür, birbiriyle çelişmez.

* Ulaşılabilirlik

7/24 ulaşılabilirdir. Markanın müşterisi tüm platformlarda marka varlığını hisseder ve hakkında konuşur. Viral etkilişimle müşteri referansına sahip olan marka her zaman müşterisinin yanında ve ulaşılabilir olduğu mesajını verir.

* Uyumluluk

Müşteri odaklı ve çevik bir kültüre sahip olan marka, alışkanlıklara, tercihlere, beklentilere uyum sağlar. Müşterisinin ayak izini takip eder, ürün ve hizmetlerini hızlı bir şekilde müşterisinin beklentisine uyumlu hale getirir.

* Bağlılık

En büyük reklam müşterinin kendisidir. Dolayısıyla, müşterisiyle sürekli ilişki içerisinde olan markalar, doğal reklam elçileri olarak müşterileriyle devamlı ve sağlam bir ilişki içinde olur. Müşteri sadakati oluşturan marka aidiyet hissi yaratır. Kendini markanın bir parçası hisseden müşterisi markanın savunucusu haline gelir.

Evet; marka olmak, uzun ve sabır gerektiren bir süreçtir. Markanın sağlam temeller üzerine inşa edilmesi ve istikrarlı olması gerekir. En iyilerle işbirliği yapmalı ve en iyi olma hedefiyle hareket etmelidir.

Ülkemiz markalarının global arenada adından söz ettireceği ve dünyanın en değerli markalar listesinde yer alma hedefi için de yine ticaret ve sanayi odaları, sivil toplum örgütleri ve ilgili bakanlıklar beraber, hep birlikte çalışmalıdır.

İyi haftalar...

 

 

Bu yazı toplam 155 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU