Günün Tarihi:26 Temmuz 2021

Pandemi ve E-Ticaret…19 Nisan 2021 , Pazartesi


Murat Kaba

Pandeminin de dünyada yayılması ile e-ticarete verilen önem arttı. Girişimciler e-ticarete ağırlık vermeye başladılar.

Yüksek-düşük sermayeli, kurumsal-bireysel bir çok kişi ve kuruluş e-ticaretten pay almaya çalışıyor... 

Bu konuda düşüncesi olanlar için benim de bir kaç cümlem olacak…

Pandemi illa ki bitecek yakın zamanda…

Tüketiciler de yavaş yavaş yeniden alışveriş yapmaya başlıyor. Daha da artacak. Fakat çok dikkatli ve bilinçli bir şekilde, güvenilir kaynakları veya mecraları tercih ederek alışveriş yapıyorlar. E-ticaret de bu alışverişin en göbeğinde yer alacak…

Önümüzdeki dönemlerde markaların günümüzün müşterilerinin taleplerini karşılamak için mağazada ve internette çeşitli önlemler almaya hazır olması gerekecek. Dikkatli alışveriş tutkunları, kaliteli hizmetin yanı sıra güven de bekliyorlar…

Dikkat ediniz..! e-ticaretin artmasıyla “kişiselleştirme” anlayışı arttı. Artık herkes yüz yüze alışveriş kadar etkileşimli, insancıl bir “online hizmet” istiyor. Bu ihtiyaçları karşılamak isteyen birçok marka, hayatta kalmak için ciddi bir yükle karşı karşıya kalıyor.

Müşteri beklentilerine uyum sağlama” artık her markanın her firmanın önemli bir ilkesi olmalı…

Müşteriler, dijital platformlarda artık daha çok alışveriş yapmaları nedeniyle, beklentilerini karşılayacak bir hizmet talep ediyorlar.

Pandemi döneminde kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayabilen, dijital olgunluğa erişmiş, müşteri odaklı markalar rekabet ortamı getirdiler…

Markalar kitlelerine hizmet vermeye devam etmeleri için değişen müşteri standartlarına uymak zorundalar… Yani, alışveriş yapan kullanıcıların herhangi bir yerde son yaşadığı en iyi deneyim, her yerde elde etmek istedikleri deneyim için minimum düzeyi belirliyor.

Yapılan bazı anketlere göre, tüketicilerin %59'u fiziksel mağaza olmadığında bile, sohbet veya video etkileşimiyle bir mağaza görevlisiyle kolayca bağlantı kurmak istiyor.

Günümüzün müşterileri dijital vitrinlere sahip olmanın da avantajı ile hem çok kolay ürün arıyorlar ve de  karar veriyorlar. Çünkü bu karar süreçlerine bana göre “ücretsiz gönderim”, “iade hakkı” ve “hızlı teslimat” seçenekleri çok tesirli oluyor.

Yine bazı anketlerde bu seçeneklerin karara etki etme oranları şu şekilde:

·      Ücretsiz iade: % 84

·      Ücretsiz gönderim: % 85

·      Hızlı teslimat: %74

Bunların yanında “basit ve kullanışlı dijital vitrinler”, “yönlendirmesi fazla site içeriği” ürün satışı konusunda da avantaj sağlıyor.

Kullanıcılar internette çok fazla zaman harcamaktan sıkılmış olabileceğinden ihtiyaçları olan bilgilere ulaşmaları için çok fazla araştırma yapmak zorunda bırakmamak lazım…

Tüketicilerin %39'u “otomatik müşteri hizmetleri” veya “müşteriye sor” hizmetlerini kullanmak istiyor…

Sorularının cevaplarını kolayca bulduklarında %77, müşteri yorumlarını gördüklerinde ise  %71 oranda  alışveriş yapıyorlar…

İşte tüm bu veriler ve istatistikler “kişiselleştirme”nin önemine işaret ediyorlar…

Kişiselleştirme, pazarlamada kullanılan moda olmuş bir kavramdan çok daha fazlasını ifade ediyor.

Müşteriler açısından kişiselleştirme, kendilerinin yalnızca e-postaya eklenmiş bir müşteri adayı olmasının ötesinde “tanınma” ihtiyaçlarını da ortaya çıkarıyor… “Önemsenme” önceliği ve gurur okşama hissiyatı veriyor…

Unutmamak lazım ki; Müşteriler için kişiselleştirme, marka ile yaşanan önceki etkileşimler doğrultusunda olumsuz etkinin ortadan kaldırılmasıdır.

Kişiselleştirme” hedefinde, dijital dünya ile gerçek dünya arasında bağlantı kurarak günlük yaşamı kolaylaştırmak amacıyla dijitalden yararlanmalı.

Pandemi sonrası dönemde, genel tüketicilerin %47'si geçmiş satın alma işlemlerine göre öneriler almak istiyor. Ayrıca, genel tüketicilerin %75'i, markalara olan bağlılıklarının özel fiyatlar ve indirimlerle ödüllendirilmesini istiyor.

Bana göre “Kişiselleştirme”de, en yeni teknoloji özelliklerine göre değil, bir esnaf anlayışı ile mağaza sahiplerinin düzenli müşterilerine davranma şekline göre modelleme yapılmalı…

Teknoloji, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir araçtır. Teknoloji, müşteriler hakkında çok bilgi sahibi olmamıza yardımcı olsa da veri, birincil önceliğimiz olarak hizmetleri iyileştirmek için kullanılmalı. Tüketicilerin gizlilik ve bilgilerinin nasıl kullanıldığı konusunda daha dikkatli olduğu bu dönemde, bilgilerinin onlar için nasıl olumlu sonuçlar ve  fayda oluşturabileceğini göstermek kritik öneme sahip.

Genel tüketicilerin %78'i bir e-ticaret sitesinin veya uygulamasının her şeyden önce hızlı ve kolay gezinilebilir olmasına inanıyor…

Zaman alıcı etkileşimlerle vakit kaybetmek istemiyorlar…

Satın almayı onaylayana kadar etkileşimlerin olabildiğince sorunsuz ve minimal olması gerektiğine inanıyorlar. Tüketicilerin %83'ü hızlı ve kolay bir ödeme süreci istiyor.

Evet yukardaki istatistikler ve verilerden de anlaşılacağı üzere Pandemi, markalar ve müşteriler için yeni yaklaşımları da beraberinde getirdi.

Bu durum geçici değil… Bunu sindirmek lazım,kabullenmek ve aksiyon almak şart…

Artık, davranışlarımız ve markaların rolü değişiyor. Bu noktada yapılması gereken; müşteri deneyiminin nasıl olması gerektiğini yeniden düşünmek. Günümüzde, “müşteri yaklaşımlarını markaların dijital ve perakende hedeflerinin merkezine yerleştiren stratejik planlara” hiç olmadığı kadar çok ihtiyaç duyuluyor.

İyi haftalar…

 

 

Bu yazı toplam 163 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU