Günün Tarihi:28 Ocak 2020

Sakarya’nın makus talihi10 Aralık 2019 , Salı


Cevdet Güngör

Sakarya  Türkiye’nin en gözde bölgesi olan Marmara Bölgesi’nde. Ne yazık ki  Ankara’dan aradığı desteği tam olarak bulamamış, bir şehir.

            Şöyle bir düşünüyorum.

            Bugün Türkiye’de  32 şehirde bin yataklı hatta bin 500 yataklı hastaneler ya hizmete girdi, ya da inşaat aşamasında.

            Sizler ile zaman zaman paylaşıyorum. Bugün Türkiye’de yatak kapasitesi yetersiz olan illerin başında  Sakarya geliyorBaşına gelen bilir. Bugün yatak kapasitesi yetersizliği nedeniyle bazı branşlarda   haftalar sonrasına gün veriliyor.  Bu nedenle bin yataklı hastane Sakarya için kelimenin tam anlamıyla  bir ihtiyaç.

            Neyse hiç değilse bir süre önce proje ihalesi yapıldı. İnşallah orada  kalmaz.

 ***

Son günlerde şehir içi ulaşımda raylı sistemden  söz edilmeye başlandı. Aslında raylı sistem  konusu biraz gündeme geliyor. Sonra sanki buzdolabına konuyor. Bugün Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce raylı sistemi gündemde tutmaya çalışıyor.

Raylı sistem konusunda da  Sakarya  yıllardır beklemede.  Bugün neredeyse şehir içi ulaşımda raylı sistem olmayan şehir kalmadı.

Biz tabir yerindeyse: “Uma uma döndük muma.

Dilerim Yüce’nin son raylı sistem girişimleri bir an önce  sonuca ulaşır.

Ama raylı sistem. Tekerlekli sistem değil.

***

Sakarya’nın  bir başka kanayan yarası Karasu demiryolu. Karasu limanına işlerlik kazandıracak güzel bir düşünce. Ancak, “Bir göründü, bir kayboldu” misali, yerinde sayıp duruyor. Faydalı olacağı düşünülmüyorsa, zamanında neden başlandı?  Faydalı olacaksa neden bir an önce bitirilmiyor?

Anlayan varsa beri gelsin.

***

Gelelim Adapazarı trenine. Adapazarı-Haydarpaşa arasında bir zamanlar günde karşılıklı gidiş/geliş 12 sefer yapılırdı.

Uzun süre hasret bırakıldığımız Adapazarı treni son  yerel seçimler öncesinde apar topar  yeniden hizmete sokuldu. Ancak daha önce olduğu gibi günde karşılıklı 12 sefer yerine  sadece 5 sefer olarak. O’nu da bir süre önce 4’sefere indirdiler. Şimdi sanki eşeğimizi kaybettirip buldurur gibi yeniden 5’e yükselttiler.

Adapazarı-Haydarpaşa treni bir zamanlar gerçekten çok ciddi bir ulaşım aracıydı. Trenler yeniden Haydarpaşa’ya gitmeye başladığında, Adapazarı’nın günde 12 sefer olan eski günlerine dönmesini arzu ediyorum. Umarım  özellikle AKP Sakarya milletvekilleri  de aynı görüştedir.

***

Nedense Sakarya’ya bir yatırım  gelmesi söz konusu olduğunda bir duruş sergileyemiyoruz.

Örneği yıllar önce Adapazarı Dörtyol değişim projesi gündeme geldi. Ciddi proje çalışmaları yapıldı. Proje Adapazarı’nın Dörtyol girişine çok güzel bir hava verecekti. Son derece modern  bir Dörtyol girişi olacaktı.

Ancak bir arada Dörtyol esnafının karşı çıkması ile bence çok güzel bir proje olarak Dörtyol Gelişim Projesi yarım kaldı.

Dörtyol sanayi çarşıları ayrı bir görünüm kazanacaktı.  Ama olmadı.

Nedense Sakarya’ya gelince olmuyor, olmuyor.

Sanırım bu olmazların aidiyet sorunu ile doğrudan bir ilgisi var.

Bu kentin seçilmiş ve atanmışları gerçek bir aidiyet duygusu ile hareket ederlerse sorunları çözümü çok daha kolay olur diye düşünüyorum.

 

Bu yazı toplam 89 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU