Günün Tarihi:4 Mart 2021

Şimdi trenle İstanbul’a gitmek vardı20 Ocak 2021 , Çarşamba


Cevdet Güngör

Son iki gündür  uzun süredir beklediğimiz kar yağışı, her tarafı beyaz bir örtü gibi kapladı.  Şöyle  bir düşündüm. Böyle her taraf beyaz bir örtü ile kaplıyken trenle İstanbul’a gitmek  ne  güzel olurdu. Bir yandan da Abdullah Yüce’nin ünlü “Uzayıp giden o tren yolları” şarkısını mırıldanmak

***

Şimdi istesekte   trenle böyle nostaljik bir İstanbul gezisi yapma şansımız yok. Önce Haydarpaşa’daki bakım çalışmaları nedeniyle Ada Treni çalışmadı. Haydarpaşa’daki  çalışmalar bitti. Diğer trenler çalışmaya başladı, ama bizim Ada Treni cezalı kaldı. Sonunda  son yerel seçimler öncesinde, AKP Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce ve AKP Sakarya Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz, terenin makine dairesinden el sallayarak Ada Treni yeniden Adapazarı’na geldi.

                Ancak tren seferleri günde karşılıklı olarak yapılan 12 sefer yerine, sadece günde karşılıklı 4 sefer ile sınırlandırılmıştı.

Pandemi önlemi 

                Sınırlı olarak başlayan Adapazarı-Pendik tren seferleri bu kez pandemi nedeniyle durduruldu. Öyle ki işin içinde pandemi tehlikesi olunca pek söz söyleyecek bir durum yok. Ancak  toplu ulaşımda belediye otobüsleri çalışıyor. Büyükşehirlerde tıklım tıklım metro seferleri yapılıyor. İzmir’de 100 kilometrelik Aliağa banliyö seferleri devam ediyor. Bizim 70 kilometrelik  tren çalışmıyor.

***

                Tamam pandemide önerilen tüm önlemlere saygı duyuyoruz. Ancak Ada Treni’nin pandemi kurallarına uyularak çalıştırılması pekala mümkün olabilir.

                Nasıl mı?

                Ada Treni’nde numaralı bilet ile seyahat edilen vagonlar var. Tüm vagonları numaralı bilet satılabilir. İnişler ve binişlerde sınırlı  vagon kapısı açık kalır. Burada görevliler biletsiz yolcuları içeri almazlar. Şu anda İstanbul-Ankara arasındaki hızlı trenler  aynı böylesi bir uygulama ile çalışıyorlar.  Ada Treni aynı uygulama ile neden çalışmasın?

                Bilemiyorum benim aklıma böyle bir önlem geldi. Daha başka alınabilecek önlemler ile de Ada Treni pandemiye karşı güvenli bir şekilde çalışmaya başlayabilir.

                Şöyle bir düşünüyorum. Neden Sakarya’ya gelince biz hep mağdur oluyoruz?  En azında hizmetler  gelse bile bize, hep gecikmeli olarak geliyor.

                En güncel örnek; Bin Yataklı Şehir Hastanesi. Türkiye’de yanlış hatırlamıyorsam 32 ilde bin veya daha fazla yataklı şehir hastaneleri hizmete girdi. Bizde daha yeni  2021 yatırım programına girdi.

Yıllardır Sakarya’ya 2. Bir Devlet Üniversitesi kurulması için bağırdık çağırdık. Sonunda Sakarya Üniversitesi ikiye bölünerek, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi kuruldu. O’nun da hala bir kampüsü yok.

***

                Hızlı trenler vızır vızır çalışıyor. Banliyö trenleri tıklım tıklım. Bizim Ada Treni yatıyor.

                Diyeceksiniz ki, Şu anda  Mithatpaşa-Adapazarı arasında demiryolu yenileme çalışmaları var. İstense de Ada Treni merkeze gelemez. Söz konusu çalışmalar en çok 15 gün içinde bitiyor. Aylardır bekliyoruz, 15 gün daha bekleriz. İşin orası önemli değil, yeter ki yeni bir genel seçime kadar beklemeyelim.

 

Bu yazı toplam 344 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU