Günün Tarihi:5 Mart 2021

TIMSS 2019 Ön Raporu sevindirdi (Matematik)15 Aralık 2020 , Salı


Seyfi Yücel

TIMSS 2019 Ön Raporu sevindirdi (Matematik)

TIMSS, Uluslararası EÄŸitim BaÅŸarılarını DeÄŸerlendirme KuruluÅŸu (IEA) tarafından dört yıllık periyotlarda gerçekleÅŸtirilen bir baÅŸarı izleme araÅŸtırmasıdır. İlk uygulaması 1995 yılında gerçekleÅŸtirilen TIMSS, yaklaşık 25 yıllık geçmiÅŸi olan ve uluslararası ölçekte gerçekleÅŸtirilen bir çalışmadır. TIMSS, dördüncü ve sekizinci sınıf düzeyindeki öÄŸrencilerin matematik ve fen alanında baÅŸarılarını deÄŸerlendirmektedir. TIMSS 2019 uygulamasına dördüncü sınıf düzeyinde 58 ülke, sekizinci sınıf düzeyinde ise 39 ülkenin katıldığını görüyoruz.

***

Türkiye, TIMSS araÅŸtırmasına uzun süredir katılan ülkeler arasındadır. AraÅŸtırmaya sekizinci sınıf düzeyinde 1999; dördüncü sınıf düzeyinde ise 2011 yılından beri katılmaktadır. Türkiye TIMSS deÄŸerlendirmesinde katıldığından beri sürekli puanını arttırmasına raÄŸmen referans olarak kabul edilen ölçek orta noktasının (500puan) altında ya da ölçek orta noktası düzeyinde performans gösterebilmiÅŸtir. Yani ortalama veya altında kalmıştır.

***

TIMSS 2019 dördüncü sınıf matematik deÄŸerlendirmesinde en baÅŸarılı ülke 625 puanla Singapur olurken Hong Kong,Güney Kore,Tayvan ve Japonya yüksek baÅŸarı gösteren ülkeler olduÄŸunu görüyoruz. Türkiye’nin dördüncü sınıf düzeyinde ortalama matematik puanı 523 olarak hesaplanmıştır. Bu puanla Türkiye, 58 katılımcı ülke arasında 23. Sırada yer almıştır. Ayrıca ortalama 500 puan üzerinde anlamlı bir baÅŸarı saÄŸladığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte ölçek ortalamasının üstünde olan 36 ülke arasında yer almıştır. Raporun bir baÅŸka analizinde de ileri matematik yeterliliÄŸinde sahip öÄŸrenci arasında (% 15) açısından Türkiye, en baÅŸarılı 10. Ülke olmuÅŸtur. Bununla birlikte, Türkiye’de öÄŸrencilerin % 12’si alt matematik yeterliliÄŸi düzeyine eriÅŸememiÅŸtir.

***

2015’e kıyaslandığında 2019 yılında 40 puanlık anlamlı artışın olduÄŸunu görüyoruz. İleri matematik seviyesinde olan öÄŸrencilerin de % 4’den % 12’ye yükselmiÅŸtir.

***

TIMSS 2019 sekizinci sınıf matematik deÄŸerlendirmesinde 616 puanla en baÅŸarılı ülke Singapur olmuÅŸtur. Tayvan, Güney Kore, Japonya ve Hong Kong’un üst sıralarda olduÄŸunu görüyoruz. Türkiye, 496 puan alarak TIMSS ölçek orta noktası düzeyinde performans göstermiÅŸtir. Bu performans ile Türkiye, 39 ülke arasında 20. Sırada yer almıştır. Ayrıca Türkiye, ileri matematik yeterliliÄŸine sahip öÄŸrenci oranı (% 12) açısından dikkat çeken ülkeler arasında yer almıştır. DiÄŸer taraftan, Türkiye öÄŸrencilerin % 20’si alt matematik yeterliliÄŸine ulaÅŸamamıştır.

***

1999 yılında sekizinci sınıf düzeyinde ilk kez katıldığı yıla göre deÄŸerlendirme yapıldığında Türkiye ortalama puanını 429’dan 496’ya çıkardığını görüyoruz. 1999 yılından 2019 yılına kadar geçen yirmi yıllık süre içinde ortalama 67 puan artışı saÄŸladığını görüyoruz. Bunun yanında ileri matematik yeterliliÄŸine sahip öÄŸrenci grubundaki oranının da % 6’dan % 12’ye yükselmiÅŸtir.

***

Yazımın giriÅŸ bölümümde belirttiÄŸim gibi TIMSS matematik ve fen bilimleri alanının ölçmektedir. TIMSS 2019’un matematik alanını eÄŸitim adına bizlere tebessüm ettirdi. Bir sonraki yazımızda da fen bilimlerini alanını aktarmaya çalışacağım.

 

Bu yazı toplam 2557 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

ArÅŸivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU