Günün Tarihi:26 Haziran 2022

Veri Ekonomisi…20 Haziran 2022 , Pazartesi


Murat Kaba

E-Ticaret Alışveriş tutkusu pandemi döneminde hız kazandı ve rayına oturuyor…

 

Türkiye'de 2021 yılında e-ticaret hacmi 381 milyar lirayı bulurken bunun yüzde 28'ini sektörün önde gelen e-ticaret pazar yerlerinde gerçekleşen satışlar oluşturdu. 
 

E-Ticaret yapan 484 bin 347 işletmenin 472 bin 604'ü e-ticaret pazar yerlerinde faaliyet gösteriyor. Bu işletmelerin pazar yerlerine göre dağılımında ise yüzde 74'ünün yalnızca bir, yüzde 12'sinin 2, yüzde 6'sının 3 ve yüzde 3'ünün 4 pazar yerinde satış yaptığı belirlendi.
 

Şimdi ise taşlar daha da oturuyor…

 

Hızlı dönüşümde e-ticaret girişimleri öne çıkarken tekel oluşma tehlikesine karşı önlemler tartışılmaya başladı.
 

Zor dönem geçiren ve bir ara umutsuzluğa kapılan küçük ve ortaboy işletmeler veri ekonomisinin devlerinin oluşturduğu zorlamalardan şikâyetçi olurken, tüketici seçeneklerin artmasından, çok kanallı alışveriş kolaylığından ve uygun fiyatlardan memnun… 

 

Uygun fiyat aranırken üretici ve esnafın mağdur olduğu düzen kurulmuş olabiliyor. Bu yüzden yapılan kanuni düzenlemeler de tüketici kadar üreticileri, küçük işletmeleri de mağdur etmemesi şart…

Satın alacağı ürünü önce internette arayan, mağazada tecrübe eden tüketici, fırsatı yakaladığına inanırsa yine internetten sipariş veriyor. 

 

Çok Kanallı Perakende Araştırması, tüketicinin alışverişi farklı kanallardan iyi deneyimle almayı tercih ettiğini gösteriyor. 
 

Peki tüketici genel olarak satın alma kararını nasıl veriyor? 
 

Google tarafından 2019 yılından bugüne yapılan çok kanallı alışveriş araştırmasında 5 temel müşteri deneyimi ortaya çıkıyor..
 

* Esnek

* Birleşik

* Bilgilendirici

* Kullanımı kolay

* Kişiselleştirilmiş
 

Bu nedenle; 
 

1) Web sitesinde teslimat yöntemleri, iadeler de dahil olmak üzere açıkça belirtilmesi gerekiyor. 

 

2) Ürün bilgileri ve mağazadaki stok bilgisi net olarak gösterilmeli. 
 

3) Esnek teslimat yöntemleri ve mağazadan teslim alma imkânı sunulmalı. 
 

4) Mağaza deneyimi ve teknolojisi üst düzeyde olmalı. 
 

5) Teslim alma deneyimi ve satın alma sonrası süreç sorunsuz işlemeli. 
 

6) İade süreçleri ve geri ödemede bir sorun yaşanmamalı. 

 

7) Hesap oluşturma, kişiselleştirme ve pazarlama tercihleri kullanıcıya sunulmalı. 
 

Ticaret Bakanlığından edinilen bilgiye göre, hazırlıkları süren yeni e-ticaret düzenlemesiyle bu sektörün daha düzenli işlemesi ve büyümesi hedefleniyor. 

 

Bu kapsamda hazırlanan düzenlemeler iki konu başlığı altında yoğunlaşıyor. 

 

1) E-Ticarette haksız rekabetin ve tekelleşmenin önüne geçilmesi,

 

2) E-Ticaret pazar yerlerindeki satıcıların haklarının güvence altına alınması oldu.
 

E-Ticaret firmaları piyasadaki rakipleri dışlayıcı şekilde tanıtım faaliyetlerinde bulunamayacaklar.

 

E-Ticaret pazar yerlerindeki satıcıların haklarının güvence altına alınması kapsamında da buralarda taklit ürün satışı ve hukuka aykırı içerikler engellenecek. 

 

E-Ticaretin dengeli şekilde büyümesi amacıyla e-pazar yerlerine bazı kriterler getirilecek, faaliyet alanları belirlenecek ve sektörün orantılı şekilde büyümesi sağlanacak.
 

İyi haftalar…

 

Bu yazı toplam 22 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.


 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama



SAKARYASPOR PUAN DURUMU