Günün Tarihi:10 Temmuz 2020

Yeni SGK Kavşağı şehrimize faydalı olacak30 Haziran 2020 , Salı


Seyfi Yücel

Dötyol Kavşağı istikametinden şehre girdiğimizde, birkaç yüz metre sonra trafik tıkanıyor. SEDAŞ Kavşağı’ndan geriye doğru dar olan yolda iki yüz, üç yüz metre kuyruk oluyordu. Geçtiğimiz yıl yol kısmen genişletilmiş olmasına rağmen çare olmadı. Girişte sıra devam ediyor. Özellikle akşam mesai bitiminde dakikalarca beklemek durumunda kalıyoruz.

***

SEDAŞ Kavşağı’nı geçip, yokuşu indiğinizde bu sefer de SGK Kavşağı tıkanıyor. Geçmemiz için birkaç tur kırmızı ışığın yanıp sönmesini beklememiz gerekiyor. Uzun yoldan geldiniz bu iki kavşak nedeniyle şehre girmeniz dakikalarca sürüyor.

***

Özellikle SGK Kavşağı çok ilginç, alışık olmadığımız bir şekilde tasarlanmıştı. Serdivan’a geçmek istediğinizde sağ yanaşacaksınız, alan dar; üç, beş araç girdiği zaman işlemez hale geliyor. Sağ tarafta emniyet şeridinde bile araçlar beklemek durumunda kalıyor.

***

SGK, İşkur, Hızırtepe istikametinden gelen araçlar sağ kıvrılıp orman işletmesinin önünden geçerek Güllük Camii, Ramada Otel kavşağından dönmesi gerekiyor. Bu da araç yoğunluğuna, zaman kaybına neden oluyor. Yani SGK istikametinden Serdivan istikametine geçmek kısa zamanda mümkün olmuyor.

***

Bu karmaşayı önlemek için Büyükşehir Belediyesi’nin SGK Kavşak düzenlemesini basından öğrendim. Üç boyutlu tasarımı yayımlandı. Dikkatle inceledim. Çeşitli seçeneklerle hayali araç kullandığımı düşünerek kavşağın akıcılığını hayal etmeye, anlamaya çalıştım. Bana göre oldukça iyi tasarlanmış düşünüyorum. Şehrimizin bu hattında önemli rahatlık sağlayacağını düşünüyorum. Doğrusunu isterseniz sadece bir proje olup, aylarca, belki de yıllarca sürüncemede kalacağını düşünüyordum. Ama öyle olmadı hızlı hareket edildi ve bu yazıyı hazırladığımdan bir iki gün önce ihalesinin yapıldığını, yüklenici firmanın belli olduğunu, kısa zamanda yer tesliminin yapılacağını öğrendim. Oldukça sevindirici. Şehrimize hayırlı olsun.

***

Kavşağın bitimiyle Hızırtepe yönünden Serdivan’a; şehrin girişinden iç kesimlere akış çok daha kolay olacak. Özellikle Vagon Yolu Hemzemin Geçidi’nde yapılan kavşakla bütünleşince tam anlamıyla akıcılık sağlanacak. 32 Evler, Serdivan, Beşköprü giriş-çıkışında önemli ölçüde akıcılık sağlanmış olacak.

 

***

SGK Kavşağı bittikten sonra bana göre bir gerideki SEDAŞ Kavşağı üzerinde de çalışmakta fayda var. Şöyle ki, SEDAŞ önünün kodu oldukça yüksek. Buraya tünel geçişi, battı-çıktı rahatlıkla yapılabilir diye düşünüyorum. Böylece Dörtyol Kavşağı’ndan Yeni Camii Kavşağı’na kadar bir kesinti olmadan akıcılık sağlanmış olacak diye düşünüyorum.

***

Şehrimizin ilk battı-çıktı kavşağı bilindiği gibi Adnan Menderes Caddesi’nden yapıldı. Başlangıçta çok eleştiri aldı. Hatta Bakkallar Durağı çıkışında da kaza sonucu yaşamını yitirenler olmuştu. Battı-çıktı kültürüne alışık değildik. Çok eleştirildi ama şimdi o bölgedeki trafik akıcılığını görünce yararlı olduğunu görebiliriz.

***

Erenler Atatürk SS Kavşağıda bitti. Şehrin diğer girişi de oldukça rahatladı. Özellikle kuzey ilçelerimize gitmek isteyenler hiç takılmadan gidebiliyorlar. Uzun sürmesi çevre esnafımız yordu ama dün baktım çevre düzenlemesi yapılmaya başlanmış. Bittiğinde çok şık bir kavşak olduğunu söyleyebilirim.

***

Kavşaklarla birlikte Ada Treni bu şehrin simgesi, olmazsa olmazı… Mevcut durumuyla şehrin ulaşımı tasarlanmalı. Ada Treni “Adalılar” için büyük nimet… Vaz geçemeyiz. Ada Treni’nin şehri içinde üç tane hemzenin geçidi bulunuyor. Bu hemzemin geçitler de trafiğin tıkandığını, akıcı olmadığını görüyoruz, yaşıyoruz. Günümüzde teknoloji çok gelişti bu hemzemin geçitler üzerinde çalışıp alttan ya da üstten geçecek şekilde tasarım yapılabilir. Çok zor olmayacağını düşünüyorum. İlk çalışmanın da Bosna Caddesi’nde yapılmasının yararlı olacağı kanaatindeyim. Konuyla ilgili dostlarımıza öneriyorum.

***

Şehrin yolları, kavşakları vücudun damarlarına benziyor. Nasıl ki kalpte veya vücudun bir bölgesinden damarlar tıkandığında hekimlerimiz stent takıp kanın akıcılığını sağlıyorsa mühendislerimiz de yolarımızda tıkanan noktaları kavşaklarla; alttan, üstten geçerek açabilir. Daha modern bir şerirde yaşamak için bu tür çalışmalar gerekli diye düşünüyorum…

                       

 

 

 

Bu yazı toplam 3186 defa okundu.
UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

 

 

 

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

SAKARYASPOR PUAN DURUMU